Vés enrere Daniel Sánchez-Crespo parla de la creació de videojocs a la UPF

Daniel Sánchez-Crespo parla de la creació de videojocs a la UPF

04.11.2007

videojocs
Daniel Sánchez-Crespo, professor del Departament de Tecnologia de la Universitat, va destacar en una conferència celebrada el passat 16 de març, sota el nom de " Videojocs. L'ecosistema de la UPF", que la Universitat disposa de tots els elements necessaris per formar bons professionals en la indústria dels videojocs, tant pel que fa a instal·lacions, personal docent i investigador, així com a una bona vinculació amb les empreses del sector.

L'acte, organitzat per l' Escola Superior Politècnica-Estudis d'Informàtica de la Universitat, s'emmarcava dins del cicle de xerrades sobre temes actuals de Ciències de la Computació i va tenir lloc a l'auditori de l'edifici França.

Sánchez-Crespo va començar parlant de la indústria dels videojocs, que actualment mou una facturació mundial de 24.000 milions de dòlars, que es dobla cada quatre anys. Espanya ocupa la sisena posició dins del mercat internacional, clarament liderat pels Estats Units i el Japó. També va fer esment dels diferents perfils dels treballadors que podem trobar dins d'aquest sector (artistes, programadors, disenyadors i productors) així com de la tipologia d'empreses productores, que van des de petits estudis, amb un nombre reduït d'empleats i un sol canal, fins a productores massives, que compten fins a 200 treballadors per projecte.

L' "ecosistema UPF"

Sánchez-Crespo va incidir en que la UPF disposa actualment dels mitjans que fan falta per formar bon professionals en la creació dels videojocs, el que va anomenar " ecosistema UPF". Per una banda, va destacar que un element indispensable per obtenir èxit en aquest camp és una formació integral i de qualitat, que la Universitat actualment ofereix. Matèries com ara àlgebra, càlcul, estadística o programació, integrades als plans d'estudi de les carreres d'enginyeria, tenen una aplicació pràctica en la creació dels videojocs.

Per altra banda, va recordar que la Universitat ofereix diferents iniciatives de tercer cicle dins d'aquest camp, com ara el Màster en Creació de Videojocs, impartit per l'IDEC en col·laboració amb l'IUA i codirigit pel propi Sánchez-Crespo, que forma els estudiants en la concepció, les eines i els mètodes necessaris per l' elaboració professional de vídeojocs.

A més, diferents projectes d'investigació elaborats per grups de recerca del Departament de Tecnologia de la Universitat han estat guardonats recentment, com ara el projecte Speed FX, una plataforma de postprocessat en temps real.

Sánchez-Crespo també va afirmar que la UPF compta amb diferents instal·lacions de qualitat relacionades amb la producció de videojocs, com ara els estudis Max, Maya, Vstudio o Filmbox; sales d'àudio, de vídeo, de captura de moviments, així com una de les més importants biblioteques de vídeojocs d'Espanya.

Finalment, el professor del Departament de Tecnologia va recordar que la Universitat acull tres empreses de vídeojocs dins de les seves instal.lacions: Novarama Technology -un estudi de producció del qual Sánchez-Crespo és fundador i director general-, Redrum Studio i YDreams, a part de destacar la bona relació que la institució té amb moltes empreses del sector, tant espanyoles com d'àmbit internacional.