Vés enrere “Tube d’assaig”, seleccionat per al festival internacional INPUT de televisió pública

La iniciativa de la UPF i BTV per impulsar projectes audiovisuals de joves talents mitjançant crowdfunding participarà en aquesta mostra de televisió de qualitat, que tindrà lloc del 8 al 12 de maig a Calgary (Canadà).
09.03.2016

Tube d’assaig”, una iniciativa de la Universitat Pompeu Fabra i Barcelona Televisió (BTV) per impulsar projectes audiovisuals de nous talents mitjançant crowdfunding, ha estat seleccionada per participar a l'INPUT, una conferència internacional de l’àmbit de les televisions públiques.

Juntament amb Filosofia a la presó, una producció realitzada per MediaPro i Televisió de Catalunya, són les dues úniques propostes de l’Estat espanyol que han estat escollides per prendre part en aquesta trobada, que tindrà lloc del 8 al 12 de maig del 2016 a Calgary (Canadà), i en la qual hi haurà representació de la UPF.

El Mort Viu, el primer projecte, premiat amb un Ondas

BTV va començar les emissions de “Tube d’assaig” el mes de setembre del 2015 el amb El mort viu, una producció que va ser el treball de fi de grau de cinc estudiants de Comunicació Audiovisual de la UPF (Adrià Espí, Lluís Ferrer, Joan Losada, Martí Pavia i Jordi Porcel) i que va guanyar d’un premi Ondas (edició 2015) en la categoria de millor programa o sèrie de ficció emesa a Internet.

Els projectes posteriors han estat Otro Cuento Más i 5 minuts tard, que van assolir el seu objectiu de finançament a Verkami. Actualment, BTV està emetent Mediocrity, una websèrie nascuda a partir del treball de fi de grau d’uns estudiants de cinema i televisió de la Facultat de Comunicació de Blanquerna.

Una plataforma per impulsar el talent jove

"Tube d’assaig", que compta amb la col·laboració de diversos actors de l’àmbit públic i privat, com Verkami, Screen. Ly, Serielizados, Filmin, l'ICEC, l'ESCAC, Blanquerna, la UAB i el Clúster Audiovisual de Catalunya, és un projecte col·laboratiu de nous formats (ficció i no ficció) convertibles en sèries, adreçat a estudiants universitaris i talent creatiu jove.

Els pilots seleccionats per a prendre part del procés, que inclou un total de sis fases possiblesdisposen d’un espai d’antena que els dóna visibilitat, però alhora, es planteja als espectadors que decideixin si mereixen tirar endavant. Es tracta d'una acció de microfinançament de la qual se sap la resposta de l'audiència. En funció d'aquesta resposta, i de si s'aconsegueix l'objectiu de finançament marcat, els autors poden fer una primera sèrie del format, que BTV emet. A partir d'aquí, i ja amb una qualitat professional, la sèrie té opcions d'emetre una segona temporada.

Una selecció de la televisió pública més innovadora

L’International Public Television (INPUT) és una entitat sense ànim de lucre que aplega els productors de programes de televisió i emissores públiques. Anualment organitzen és una trobada que reuneix professionals i estudiosos de tot el món vinculats a aquest àmbit. A cada edició es presenten centenars de programes dels gairebé cinquanta països membres d’INPUT, que han estat seleccionats pels coordinadors nacionals d’entre les propostes emeses durant l’any anterior en els respectius països.

Des de l’any 1994, El Departament de Comunicació de la UPF i Televisió de Catalunya, en col·laboració amb diferents entitats del món educatiu, cultural i televisiu català, organitzen anualment el MINIPUT, una mostra de televisió pública de qualitat i innovadora, que inclou una selecció dels millors programes emesos a l’INPUT.

I el mateix any 1994, es va crear l'Arxiu INPUT a la UPF, que està format per la col·lecció dels programes presentats a les diferents conferències anuals de l'INPUT més la documentació associada a l'organització d'aquestes conferències. Aquesta col·lecció documental està dipositada i disponible per als estudiosos de la televisió, a la Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra, a la seu de la Biblioteca/CRAI del Poblenou.