Vés enrere La UPF participa en un projecte Erasmus Mundus entre Europa i Sud-àfrica

La UPF participa en un projecte Erasmus Mundus entre Europa i Sud-àfrica

AESOP, amb el suport de la Comissió Europea, se centra en el patrimoni cultural i natural d'aquestes dues regions i permetrà l'intercanvi d'estudiants de màster, de doctorat i de personal acadèmic.
10.12.2013

Universitats europees paticipantsLa UPF és una de les onze universitats europees que, conjuntament amb nou de sud-africanes i sis membres associats, participa en el projecte Erasmus Mundus AESOP, amb el suport de la Comissió Europea.

Centrat en el patrimoni cultural i natural de Sud-àfrica i d'Europa, aquest projecte multidisciplinari i col·laboratiu permetrà la mobilitat d'estudiants de màster, de doctorat i de personal acadèmic, que podran aprendre noves habilitats, conèixer persones amb interessos afins i ser ambaixadors del patrimoni dels seus països.

A finals del passat mes de novembre es va celebrar a la universitat sud-africana del Cap Occidental (una de les coordinadores del projecte, conjuntament amb la Universitat Tolosa III - Paul Sabatier), la reunió de llançament d'AESOP, per tal d'acordar les bases i les directrius per a la seva implementació.

AESOP fomentarà la col·laboració entre els diferents sectors aplicats i des de la perspectiva de les àrees temàtiques següents: enginyeria i tecnologies, geografia i geologia, humanitats, matemàtiques, informàtica, medicina, ciències naturals, ciències socials, comunicació i ciències de la Informació.

Està previst que en el marc del consorci AESOP es faciliti la mobilitat de fins a 150 persones, 109 pertanyents a institucions Sud-africanes (que es desplaçaran a les universitats europees) i 41 d'europees (que viatjaran a centres de Sud-àfrica), amb estades que van des d'un mes fins a divuit mesos i amb beques que oscil·len entre els 1.000 i els 2.500 euros.

Universitats sud-africanes participantsD'altra banda, la UPF també participa com a soci en un altre consorci Erasmus Mundus de l'àmbit de les ciències experimentals i de la salut, el projecte Nova Domus, co-coordinat per la Universitat de Barcelona i la Universitat de Brown (EUA), i format per sis universitats de països europeus, quatre universitats canadenques i una nord-americana, amb cinc membres associats.

Un programa per impulsar l'ensenyament superior a Europa

L'objectiu global del Programa Erasmus Mundus de la Comissió Europea és millorar la qualitat de l'ensenyament superior a Europa, contribuir a millorar i a potenciar les perspectives professionals dels estudiants, ajudant també al desenvolupament sostenible de tercers països en l'àmbit de l'ensenyament superior.

Per assolir aquests objectius, el programa ha desplegat diferents tipus d'accions, com ara aquests consorcis que estan formats per institucions d'ensenyament superior europees i de la resta del món que actuen com a base per a la cooperació estructurada, l'intercanvi i la mobilitat a tots els nivells educatius.