Vés enrere Primera celebració d’Escolab al campus de la Comunicació-Poblenou

Primera celebració d’Escolab al campus de la Comunicació-Poblenou

Vuitanta joves provinents de quatre escoles barcelonines de batxillerat i d'ESO, han gaudit amb les noves tecnologies, en la primera de les dues edicions programades per l'Escola Superior Politècnica (ESUP) per promoure les tecnologies entre els joves.
03.03.2009

Per tercer any consecutiu, l'Escola Superior Politècnica de la UPF, ha organitzat, en el marc d'Escolab, dues sessions per mostrar la recerca que estan duent a terme diversos grups del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF, amb l'objectiu de despertar l'esperit investigador entre els més joves. Enguany, els visitants han tingut l'oportunitat de conèixer les recentment inaugurades instal·lacions del nou campus de la Comunicació-Poblenou de la UPF.

La primera de les jornades previstes en el marc d'Escolab, coordinades pels professors de l'ESUP Lluís Garrido i Vanesa Daza,  ha tingut lloc el 4 de març. Al llarg del matí l'Escola ha acollit els alumnes de batxillerat dels col·legis MM. Concepcionistes; IES Santa Eulàlia de Barcelona; IES Bisbe Sivilla de Calella i també els alumnes d'ESO de l'Institut Camps Blancs de Barcelona.

Al llarg de la jornada els participants han estat testimonis d'una idea principal, que les tecnologies estan adquirint cada cop més ressò en la vida quotidiana de les persones, i que obren possibilitats quasi bé infinites com a professió de futur.

El programa d'activitats ha inclòs, en primer lloc,  una breu presentació introductòria sobre l'Escola, i tot seguit s'han presentat algunes de les activitats que es duen a terme a  Yahoo! Research Barcelona, que els ha mostrat quina metodologia s'utilitza per construir potents motors de cerca a Internet. El Grup de Recerca en Imatge Computacional i Tecnologies de Simulació en Biomedicina ( CISTIB) ha presentat com es fan les simulacions de fenòmens electrofisiològics que succeeixen al cor i la utilitat per a la medicina i la cirurgia del futur,  entre d'altres.

Repartits els participants en set reduits grups, s'ha iniciat un itinerari que ha consistit en una visita guiada pels edificis Tallers i CRAI amb la col·laboració del seu personal,  a més d'una visita a les instal·lacions de diversos grups de recerca del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i de l' Institut Universitari de l'Audiovisual

Els grups han fet una rotació pels diferents laboratoris recentment ubicats al nou campus. El grup de recerca en Tecnologia Musical ha mostrat el nou projecte LoopMash, i el instrument revelació de l'any: el reactable.

El grup de recerca de Sistemes Sintètics, Perceptius, Emotius i Cognitius ( SPEC) ha mostrat el seu " espai intel·ligent" que any rera any es renova amb noves propostes en què la realitat i el món virtual s'uneixen en un espai interactiu.

Altres novetats d'aquesta tercera edició d'Escolab ha estat la presentació del billar virtual, a càrrec del nou grup de recerca en Tecnologies Multimèdia Cognitives,  dirigit per Xavier Binefa; l'ús de les noves tecnologies per a l'aprenentatge,  a càrrec del grup de recerca en Tecnologies Interactives, a més d'una aplicació amb musicoteràpia pensada expressament per a la millora de persones amb discapacitats, com ara autisme, síndrome de Down o paràlisi cerebral.

El proper 1 d'abril tindrà lloc la segona sessió que l'ESUP ha organitzat en el marc d'Escolab. Les escoles interessades en aquesta nova edició de la jornada poden posar-se en contacte amb la secretaria dels estudis, trucant al telèfon 93 542 24 61 o a través de l'adreça [email protected]

Edicions anteriors d'Escolab organitzades per l'ESUP:

La UPF acosta la recerca en tecnologia als estudiants de secundària

Estudiants de secundària han "Vibrat amb les noves tecnologies", a la UPF