Vés enrere Lliurats els premis dels Concursos de Sant Jordi 2013

Lliurats els premis dels Concursos de Sant Jordi 2013

Avui al migdia els guanyadors de les diferents categories i modalitats han recollit el seu guardó en el decurs d'un acte celebrat al campus de la Ciutadella, en una edició que ha inclòs el premi especial "Any Espriu".
24.04.2013

Foto de grup dels guanyadors dels Concursos de Sant Jordi 2013La sala de graus Albert Calsamiglia del campus de la Ciutadella ha acollit avui 25 d'abril al migdia l'acte de lliurament dels premis dels Concursos de Sant Jordi 2013, una plataforma per promoure la creativitat dels membres de la comunitat universitària i mostrar el seu talent artístic.

L'acte, presidit per Emma Rodero, vicerectora d'Estudiants, i Ferran Requejo, ponent de Cultura, ha tingut a membres del 2n. nivell de l'Aula de Teatre de la Universitat com a mestres de cerimònia.

Aquests han anat desgranant el nom dels diferents guanyadors, de manera intercalada amb una selecció de lectures dramatitzades de Salvador Espriu, amb motiu de la celebració de l'Any Espriu, corresponents als seus textos El meu poble i jo , L'escapçat i Ja mai més no podré dormir.

En l'edició d'enguany dels Concursos de Sant Jordi s'han presentat un total de 180 obres, i la categoria que ha tingut més participació ha estat la de Narració breu, amb 56 obres. Cal destacar el premi especial " Any Espriu", en què han pres part aquelles obres presentades en les diferents modalitats que versessin entorn de la figura d'aquest poeta català.

Pel que fa a la dotació dels guardons, han consistit en targes regals de la FNAC per valor de 400 euros per als primers premis, i de 100 euros per als accèssits. Quant al premi especial "Any Espriu", ha constat de dues modalitats: una de literària i una altra de multimèdia, dotades cadascuna d'elles amb 600 euros per al primer premi i un accèssit de 150 (ambdós amb targes regal).

Guanyadors de les diferents categories i modalitats

Els estudiants guanyadors, que han estat escollits per un jurat específic per a cada modalitat format per membres de la comunitat universitària, han estat els següents:

• Cartells: Gerard Palomas, estudiant de Comunicació Audiovisual, amb l'obra "Grunge. Accèssit per a Ariadna Torres, estudiant d'Humanitats, per a "Papirosantjordiflexia".
  • Literari (modalitat poesia): Isaac Cos, estudiant d'Humanitats, amb "Rosa dels Vents". Accèssit per a Letícia Fernández, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Vocalitzant misèries".
  • Literari (modalitat narració breu): David Martos, estudiant de Comunicació Audiovisual, amb "Trajecte parabòlic".
    Literari (modalitat text dramàtic): dos accèssits per a Josué García, estudiant de Comunicació Audiovisual, amb "Allò que el vent s'endugué", i David Martos i Letícia Fernández, estudiants de Comunicació Audiovisual, amb "Hi ha algun metge a la sala?".
  • Concurs literari (modalitat assaig): Víctor Alonso, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "La identitat sense brúixola"; accèssit per a Ricardo Jornet, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Por una belleza más simple".
  • Fotografia (individual): Linyao Yang,  estudiant de Dret, per "Single". Accèssit per a Marcel Farrés, estudiant d'Enginyeria de Sistemes Audiovisuals, per "Llibertat vigilada".
  • Fotografia (en sèrie): Camila-Sarojini Peters, estudiant d'Humanitats, per "Safi". Accèssit per a Paula Mariscal i Esther Garcia, estudiants d'Humanitats, i Pol Rebaque, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Eminencias inmanentes".
  • Documents audiovisuals i sonors: Francina Careta, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Tragicomedia en tres actos". Accèssit per a Alba Gil, estudiant de Periodisme, per "XLVI".
  • Còmic: Laura Picallo, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Gris". Accèssit per a Esther Romero, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Duelo".
  • Blogs o pàgines web personals: Maria Gràcia i Júlia Talarn, estudiants de Periodisme i Humanitats, per "Dansa al Mercat". Accèssit per a Sílvia Roca, estudiant de Llengües Aplicades,  amb "Hivern a Santa Bàrbara".
  • Reportatge periodístic: Itziar Ortega, estudiant de Periodisme, per "Malaria: a un paso del fin". Accèssit per a Núria Picas, estudiant de Periodisme, amb "Ensenyar en temps difícils".
  • Premi especial multimèdia "Any Espriu": David Moragas, estudiant de Comunicació Audiovisual, per "Cançó del matí encalmat" (document AV). Accèssit per a "Espriu és viu", (blog), obra de Maria Llobet, Meritxell Vilamala i Paula Vidal, estudiants de Periodisme.