Vés enrere Les escoles de Barcelona i la UPF es tornen a trobar en el marc d’Escolab

Les escoles de Barcelona i la UPF es tornen a trobar en el marc d’Escolab

Aquest projecte connecta els centre educatius de secundària, batxillerat i cicles formatius de amb els laboratoris i centre de recerca de les diferents universitats de la capital.
03.11.2015

Des de l’octubre i fins a l’abril de 2016, els tres campus de la Universitat Pompeu Fabra obriran les portes a una iniciativa promoguda per l’Ajuntament de Barcelona, els Escolabs. Aquest projecte connecta els centre educatius de secundària, batxillerat i cicles formatius de Barcelona amb els laboratoris i centre de recerca de les diferents universitats de la capital.

Enguany, és el 10è. aniversari del programa i la Universitat ha preparat jornades amb temàtiques molt diverses vinculades sobretot a ciència i tecnologia, però també relacionades amb les humanitats, l'arquitectura, la innovació empresarial o les ciències socials.

El CEXS en el marc de l'Escolab de 2014.La majoria de les activitats proposades per la UPF d’aquesta edició es duran a terme al Parc de Recerca Biomèdica. Des de la genètica i la interacció de les proteïnes i les macromolècules en el nostre organisme, fins a la farmacologia i la bioinformàtica com a eina per vèncer el càncer.

Per la seva banda, l’Escola Superior Politècnica dirigirà una activitat centrada en l’avanç de la tecnologia anomenada “Gaudeix la Recerca de les Noves Tecnologies!”. Els tallers donaran l’oportunitat de fer música a través d'una interfície tàctil, explorar móns virtuals o experimentar amb l'electrònica.

També hi prendrà part el Laboratori d’Arqueologia de la UPF, que aproparà aquesta ciència als estudiants de 1r. de la ESO amb una activitat anomenada “De l’Excavació Arqueològica al Laboratori”. A partir d’un cas pràctic proposat, els alumnes podran treballar les troballes més comunes, com la ceràmica, les restes botàniques o els ossos dels humans, i conèixer quina informació podem extreure d’aquestes i com es registra la informació al laboratori.

Finalment, en el Laboratori d’Economia Experimental els professors ensenyaran que els estudiants poden raonar com microeconomistes per explicar les decisions diàries. D’altra banda, el Centre d’Estudis de Moviments Socials exposarà la incidència d’aquests en les transformacions que s’han viscut i es viuen a la nostra societat.

Altres centres vinculats a la UPF que també participaran en l’edició d’enguany són el Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona (CRMB), el Centre de Regulació Genòmica (CRG), el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL) i l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques (IMIM).

L’any passat les jornades de l’Escolab va acollir més de 8.000 alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius a tots els centres que participen en la iniciativa.