Vés enrere La UPF escala dotze posicions en el rànquing global de QS

La UPF escala dotze posicions en el rànquing global de QS

És també la primera universitat espanyola en el percentatge de professorat internacional i en el nombre de cites que reben els articles dels recercadors.

06.09.2016

QS ha fet públics avui els resultats del seu rànquing global, on avalua la capacitat docent i recercadora de més de 900 institucions universitàries d’arreu del món. La UPF escala dotze posicions i se situa en la posició 283 en el rànquing global, la 125 a escala europea i la 7a. en l’àmbit estatal.

El rànquing de QS s’elabora a partir de sis indicadors, als quals atorga diferent pes: la reputació acadèmica (40%) s’obté a partir d’una enquesta adreçada a acadèmics, que avaluen les millors universitats del seu àmbit; el nombre de cites (20%) mesura la mitjana de cites que reben els articles dels professors d’una institució; la ràtio de professors i estudiants (20%); la reputació dels ocupadors (10%), que també s’obté a partir d’una enquesta, aquest cop adreçada a empreses d’arreu del món que avaluen les institucions universitàries que millor formen els professionals; el percentatge de professorat internacional sobre el total del professorat (5%) i el percentatge d’alumnes internacionals sobre el total d’alumnes (5%).

La universitat espanyola més competitiva

La UPF encapçala dos dels indicadors emprats per fer el rànquing: es manté com la primera universitat espanyola en el nombre de cites que reben els articles dels recercadors i en el percentatge de professorat internacional, aquest darrer, des del 2012.

D’acord amb QS, l’indicador de cites s’usa per “avaluar la qualitat i impacte del treball científic realitzat per les universitats” mentre que en el cas del professorat internacional, és un indicador que mesura la “capacitat d’atracció internacional” de les institucions universitàries.