Vés enrere La revista “360upf” guanya un EUPRIO Award 2019 – Best European Communication Projects

El jurat i el vot popular van reconèixer l’aposta innovadora pel format digital, la senzillesa de la navegació i el bon treball de la part gràfica i interactiva.

21.06.2019

La revista institucional de la Universitat, 360upf, que recentment ha publicat el seu quart número, ha estat distingida amb el 2n. Premi de l’European Association of Communication Professionals in Higher Education (EUPRIO). El jurat i el vot dels assistents van reconèixer l’aposta innovadora pel format digital, la senzillesa de la navegació i el bon treball de la part gràfica i interactiva. També es va valorar que la revista, amb el nou format, arriba molt més fàcilment a tots els públics, especialment als estudiants, i que la producció es fa internament i, per tant, redueix costos respecte la versió anterior.

Es va reconèixer l’aposta innovadora pel format digital, la senzillesa de la navegació i el bon treball de la part gràfica i interactiva. També es va valorar que el nou format permet arribar més fàcilment a tots els públics, especialment als estudiants, i que la producció es fa internament i, per tant, redueix costos respecte la versió anterior.

El lliurament del guardó va tenir lloc el passat dimarts 18 de juny a la Universitat Adam Mickiewicz de Poznan (Polònia), en el marc de la conferència anual de l’associació. A banda de la UPF, també van ser reconegudes la Universitat de Silesia a Katowice (Polònia) per la Festa de la Ciència que organitzen, i la Universitat d’Art de Helsinki (Finlàndia) per una campanya de difusió d’un acte d’investidura d’honoris causa.

Aquest és el segon guardó que rep la revista 360upf, després que el passat mes d'octubre fos reconeguda pel Col·legi de Periodistes de Catalunya amb el premi a la Innovació en Comunicació 2018.

Un projecte innovador

La revista 360upf, una publicació disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès) i amb una periodicitat bianual, és una publicació en format digital que pren el pols de l'activitat de la UPF i que ho fa d'una manera innovadora. Amb aquest pas, la Universitat vol tenir un paper preponderant dins la societat i liderar els nous reptes en comunicació en l’àmbit de l’ensenyament superior.

L'estructura de la informació de la revista s'allunya de la navegació web tradicional i defuig els continguts organitzats de manera jeràrquica. Al contrari, tot el contingut està a només un clic i és el lector qui va descobrint les diferents seccions, talment com si fullegés una publicació en paper.

Diversos espais diferenciats gràficament n’estimulen la lectura, amb la voluntat de dotar-los de personalitat pròpia. D’aquesta manera, les seccions poden esdevenir peces autònomes i se’n pot fer una distribució personalitzada i segmentada per públics.

Està demostrat que les noves dinàmiques de consum de continguts porten a la gent, sobretot els més joves, a informar-se cada vegada més a través de mitjans únicament digitals. En base a aquesta premissa, el format multimèdia de la revista permet enriquir els continguts amb vídeos, arxius d’àudio, galeries fotogràfiques i d’altres elements interactius. D’altra banda, aquesta aposta ajuda a reduir la petjada ecològica de la Universitat, associada als costos de producció i distribució, i contribueix alhora a la sostenibilitat ambiental.

Per a més informació

Notícia publicada per: