Vés enrere La responsabilitat social de les associacions d'antics alumnes, a debat en una jornada

La Jornada, que tindrà lloc el 22 d'abril, serà el punt de trobada de Conexiones, un grup d'associacions d'antics alumnes d'universitats espanyoles, i pretén reflexionar sobre com es poden crear dinàmiques d'ajut social des d'aquest tipus d'entitats.
20.04.2010

logo de ConexionesConexiones, una entitat formada per un grup d'associacions i departaments d'antics alumnes d'universitats espanyoles creada ara fa dos anys, celebrarà una trobada a la UPF, en la qual reflexionarà al voltant de com, des d'aquest tipus d'entitats, es poden crear dinàmiques d'ajut i de responsabilitat social.

La Jornada transcorrerà el 22 d'abril a l'auditori de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella de la Universitat, organitzada per les associacions d'antics alumnes de les universitats Pompeu Fabra (a través del seu programa UPFAlumni), Politècnica de Catalunya, Internacional de Catalunya i Oberta de Catalunya

La inauguració de la Jornada, que porta per títol "La responsabilidad social de los colectivos de antiguos alumnos de las universidades" tindrà lloc a les 10.00 hores, a càrrec de Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF, i Francesc Boada, president de l'Associació d'Antics Alumnes de la UPC.

Dues conferències i una sessió d'exposició de bones pràctiques

Juan Mezo, soci consultor de Valores y marketing, farà la intervenció inicial, en la qual abordarà el compromís social de les associacions d'amics i d'antics alumnes. Seguidament, Enrique López Viguria, secretari institucional d'ESADE i colíder del projecte Alumni Solidario que porta a terme aquesta institució -a través del qual els antics alumnes col·laboren en projectes de gestió d'ONG, associacions i fundacions- posarà fi a la primera part del programa.

La segona part de la Jornada girarà al voltant d'una sessió d'exposició de bones pràctiques, en la qual prendran part responsables de vuit projectes sorgits d'associacions de l'àmbit d'antics alumnes d'universitats i del tercer sector.

Les iniciatives que s'exposaran pretenen aprofitar els coneixement i el bagatge professional per aplicar-los a projectes relacionats amb els àmbits ecològic, social, d'ajudes a empreses, beques per a estudiants, solidaritat amb la gent gran, o inserció laboral de joves en risc d'exclusió.

A partir d'unes intervencions de tres minuts, cada participant presentarà la tasca que porta a terme la seva entitat, i els factors crítics d'èxit. Una persona anirà anotant les claus de cada projecte, i un cop hagin finalitzat les vuit presentacions, es posaran en comú.

El cas de la Fundació Èxit, una ONG d'ajuda a la inserció laboral

Entre els casos que s'exposaran s'hi troba el de la Fundació Èxit, una ONG dirigida per un antic alumne de la UPF, Nacho Sequeira, graduat en Ciències Econòmiques i Empresarials, que estarà present a la UPF.

Aquesta entitat promou la inserció sociolaboral de joves entre setze i divuit anys, amb fracàs escolar i risc d'exclusió social. Juntament amb els educadors del projecte, els joves creen el seu propi itinerari d'inserció personalitzat, que els ha de permetre entrar en el món de l'empresa.

La Fundació Èxit, que amb deu anys de funcionament ja ha ajudat a la formació de més de 700 nois i noies, va rebre el premi Mercè Conesa a la millor iniciativa solidària 2009, en el marc de la gala Català de l'Any, emesa per TV3 i organitzada anualment per El Periódico.