Vés enrere L'Institut Universitari de Cultura dedica una jornada a Andréi Tarkovski

L'Institut Universitari de Cultura dedica una jornada a Andréi Tarkovski

04.11.2003

tark
L'Institut Universitari de Cultura de la UPF va organitzar el 7 de novembre una jornada dedicada al realitzador Andréi Tarkovski (1932-1986), considerat una de les figures més originals del cinema rus. Hi va participar la seva germana, Marina Tarkovski, autora de llibres i assajos sobre el cineasta, amb una conferència titulada "La pasión según Andréi Tarkovski". L'acte va ser presentat per Tamara Ivancic, professora de Literatura i Pensament Eslaus de la Facultat d'Humanitats de la UPF.

La jornada va incloure la projecció en dues parts de la pel.lícula Andréi Rubliev , el segon llargmetratge de Tarkovski -el primer, La infancia de Ivan (1961), li va valdre el màxim guardó del Festival de Venècia. Andréi Rubliev (1966) és la biografia d'un monjo del s. XV, reputat pintor d'icones i genial artista enmig de la cruesa de la Rússia medieval. Aquesta obra, en plena guerra freda, va molestar les autoritats russes i va ser prohibida, si bé va passar la frontera cap a Occident i es va exhibir -fora de concurs- a Cannes el 1969, evidenciant l'enorme talent del realitzador rus. Tarkovski va patir sovint al llarg de la seva trajectòria les intervencions de la burocràcia soviètica, i ja en la tardor de la seva vida, el 1984, es va instal.lar a Itàlia. El seu llegat cinematogràfic inclou, entre altres, les pel.lícules Solaris (1972), El espejo (1974), Stalker (1979), Nostalgia (1983) i El Sacrificio (1986).

> Programa de la Jornada