Vés enrere Jaume Casals, reelegit rector de la UPF amb un ampli suport de la comunitat universitària

Jaume Casals és el guanyador de les eleccions a rector de la UPF, després d’obtenir el 62,6% dels vots a candidatures emesos vàlidament. Aquest resultat li permetrà revalidar mandat i seguir com a rector de la Universitat durant quatre anys més.
04.04.2017

Jaume Casals, catedràtic de Filosofia, és el guanyador de les eleccions a rector de la UPF, després d’obtenir el 62,6% dels vots a candidatures emesos vàlidament. Aquest resultat li permetrà revalidar mandat i seguir com a rector de la UPF durant quatre anys més. L’altre candidat, el catedràtic Josep-Eladi Baños, ha aconseguit el 37,4% dels vots.

La participació global registrada ha estat del 24,97%, prop de 18 punts més que a les eleccions del 2013, i 6,5 punts més respecte a les del 2009. El sector amb una participació més alta ha estat el de professors doctors amb vinculació permanent, amb prop del 90%, mentre que el sector amb menys participació ha estat el d'estudiants de màster i doctorat, amb el 10,5%.

Per sectors de la comunitat universitària, Casals ha obtingut el suport majoritari de tot el professorat i dels estudiants de màster i doctorat, mentre que Baños ha obtingut més suports entre els estudiants de grau i entre el personal d’administració i serveis.

Resultats per sectors electorals

Sectors electorals* Jaume Casals Josep-Eladi Baños
A: Professors doctors amb vinculació permanent (51%) 37,1 13,9
B: Professors lectors, professors visitants, personal investigador propi o vinculat i professors emèrits (9%) 6,6 2,4
C: Resta de professorat i personal investigador en formació (5%) 2,8 2,2
D1: Estudiants de grau (22,5%) 10,6 11,9
D2: Estudiants de màster universitari i doctorat (2,5%) 1,5 1,0
E: Personal d’Administració i Serveis (10%) 4,0 6,0
Total 62,6 37,4

*Entre parèntesi, percentatge de ponderació de cada sector

La Junta Electoral proclamarà definitivament Jaume Casals com a candidat electe el proper divendres 7 d’abril del 2017.

Les eleccions a rector s’han celebrat per primera vegada de forma exclusivament electrònica i han tingut lloc del 30 de març al 4 d’abril. S’ha utilitzat la plataforma d’e-Vot que allotja i gestiona el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), i que permet a les universitats crear i gestionar comicis digitals.

Breu biografia de Jaume Casals i Pons (Barcelona, 1958)

Jaume Casals i Pons és catedràtic de Filosofia del Departament d'Humanitats de la UPF i membre numerari de l’IEC. Ha estat rector de la UPF des del 2013 fins a l’actualitat.

Doctor en Filosofia, abans de ser professor a la UPF va impartir docència a la UAB i a la Universitat París VII. Les seves línies de recerca comprenen la gènesi grega del pensament modern i contemporani, la filosofia i la literatura. Ha traduït i ha editat obres de Montaigne, Montesquieu, Berkeley i Bergson. És autor de 40 articles i de diversos llibres.

En l'àmbit de la gestió ha estat vicerector de Professorat (2005-2009), de Postgrau i Doctorat (2001-2005) i degà de la Facultat d'Humanitats (2000-2001) de la UPF. També ha estat president del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya, director de l'Institut d'Humanitats de Barcelona i director del Departament de Filosofia de la UAB, entre d’altres càrrecs.