Vés enrere La UPF organitza 10 nous tallers per a l'Escolab d'enguany

La UPF organitza 10 nous tallers per a l'Escolab d'enguany

Avui, 9 de febrer, el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut ha rebut els alumnes de l’institut Galileo Galilei amb motiu d’un dels primers Escolabs de l’any organitzats per la UPF.
09.02.2016

Alumnes de l'Institut Galileo Galilei al PRBBEl Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) ha obert les seves portes als alumnes de l’institut Galileo Galilei amb motiu del segon Escolab de l’any organitzat per la Universitat Pompeu Fabra. Al llarg del matí, els estudiants de primer i segon de batxillerat han gaudit d’una xerrada sobre la història del PRBB i han passejat per les instal·lacions del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, on Òscar Fornàs, cap de la Unitat de Citometria de Flux de la UPF i el Centre de Regulació Genòmica (CRG), els ha descobert el mecanisme i les aplicacions del citòmetre de flux. Finalment, l’investigador Baldo Oliva,  líder del grup de recerca en Bioinformàtica Estructural del Programa de Recerca en Informàtica Biomèdica (GRIB, UPF-IMIM),  els ha impartit una xerrada sobre les proteïnes i les seves interaccions per després introduir breument la seva recerca.

El primer Escolab de l’any va tenir lloc el passat 12 de gener, també al PRBB, on els alumnes de l’Escola Gravi van explorar el microscopi confocal a càrrec de la investigadora Berta Alsina, líder del grup de Biologia del Desenvolupament del DCEXS.

Alumnes de l'institut Galileo Galilei a la xerrada a càrrec de Baldo OlivaEl dia 24 de febrer tindrà lloc al campus del Poblenou el proper Escolab, al que assistiran alumnes de 10 escoles diferents que tindran la possibilitat de realitzar tallers tractant temes de tecnologia.

Al llarg de l’any, la UPF organitza els següents Escolabs:

L’Escolab és una iniciativa del Programa Barcelona Ciència de l'Institut de Cultura i del Programa de Cultura Científica de l'Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona.  Compta amb la participació de més de vint institucions, entre les quals s’hi troben universitats i centres de recerca, que ofereixen les diverses activitats.