Vés enrere El CEXS organitza sis sessions EscoLab

El CEXS organitza sis sessions EscoLab

Diversos investigadors i personal tècnic dels laboratoris i grups de recerca del CEXS estan participant en les activitats adreçades als alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius,  amb l'objectiu d'incrementar les vocacions científiques entre els més joves.
06.04.2010

En el marc de l'Escolab, investigadors del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS) de la UPF han organitzat activitats dirigides als alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius en els seus laboratoris del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB).

Escolab monica En l'edició d'Escolab d'enguany, aquests mesos de març i abril, el CEXS està oferint sis sessions informatives sobre les activitats que duen a terme diferents grups de recerca del Departament.

Coordinats per Mar Carrió, membre del Grup de Recerca Educativa en Ciències de la Salut (GRECS) de la UPF, conjuntament amb Carlos González i Sabina Rúiz, becaris de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF,  diversos investigadors dels grups de  Biologia del Desenvolupament, Genètica, Biologia Evolutiva, i els Serveis Científics i Tècnics del CEXS han preparat activitats específiques adreçades a alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius.

Itinerari de la visita dels alumnes de l'IES Joan Boscà

La sessió del 7 d'abril ha apropat un grup de 20 alumnes de segon de batxillerat, i els seus professors de l'IES Joan Boscà de Barcelona a la recerca que es duu a terme a la Unitat de Genètica del CEXS.

L'itinerari de la visita s'ha iniciat amb una presentació general del PRBB,  a càrrec de Mònica Rodríguez de la Unitat de Comunicació i Relacions Externes del PRBB. A continuació,  els visitants dividits en dos grups, han passat als laboratoris de seqüènciació de la UPF en què Roger Anglada i Stéphanie Plaza, tècnics responsables dels serveis de Genòmica,  han mostrat com funcionen i per a què serveixen els sofisticats aparells que donen servei al Parc.

A continuació, Oscar Fornas, responsable del laboratori de Citometria de Flux del Escolab SalgadoCEXS, ha fet una demostració de les prestacions que ofereixen les infraestructures analítiques de darrera generació que disposa el seu laboratori i per a quines situacions específiques s'estan fent servir.

Al seu torn, Andreu Medrano, investigador de la Unitat de Genètica del CEXS ha fet una exposició estructurada al voltant de tres eixos principals: la recerca bàsica, experimental i clínica, la transferència de coneixements a la societat i les possibilitats d'emprenedoria derivades de la seva activitat.

Pel que fa a la recerca bàsica, la presentació ha destacat l'ús dels models animals en l'estudi del cervell i la recerca clínica realitzada en  assaigs clínics, atenent sempre les bones pràctiques clíniques. Ha fet una breu descripció de les seves àrees principals de recerca, les anomenades malalties minoritàries de les quals s'ha detingut en la descripció i característiques de la síndrome de Williams Beuren i en les diferents formes conegudes d' autisme.

Pel que fa a l'àmbit de l'emprenedoria, ha fet al·lusió a qGenomics una spin-off sorgida en el sí de la UPF,  dedicada a la diagnosi genètica mitjançant la hibridació genòmica comparada.

Escolab Medrano2EscoLab és una iniciativa impulsada des del Comissionat per a la Promoció de la Cultura Científica de l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona, en la qual ha participat la UPF des dels seus inicis. L'objectiu principal és la d'apropar els alumnes d'ESO (Ensenyament Secundari Obligatori), cicles formatius i batxillerat als laboratoris de recerca barcelonins amb el ferm propòsit d'incrementar les vocacions científiques entre els més joves.

Les properes visites programades en el marc d'Escolab seran el 12 i 14 d'abril, en què els IES Joan Salvat Papasseit i Pérez Iborra, respectivament visitaran les instal·lacions del CEXS-UPF.

Altres e-notícies relacionades:

Una nova edició d'Escolab ha atret a un centenar de joves estudiants

El CEXS organitza quatre sessions EscoLab