Vés enrere Resultats excel·lents per a la segona promoció de Medicina UPF-UAB a les proves del MIR

Segons les dades proporcionades pel Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat sobre l’examen de Metges Interns Residents per obtenir plaça de formació especialitzada.
10.05.2016

Estudiants del Campus Universitari MarUn any més, el Ministeri de Sanitat ha fet públics els resultats de l’examen per a Metges Interns Residents (MIR) i els titulats en el grau en Medicina impartit per les universitats Pompeu Fabra i Autònoma de Barcelona semblen haver obtingut de nou uns resultats excel·lents.

11.228 van ser els graduats que es van presentar a l’examen MIR el passat mes de febrer i que competien per les 6.098 places d’especialització ofertes pel Ministeri. Els 53 alumnes UPF-UAB que es van presentar a la prova van superar l’examen i 52 d’ells podrien haver triat plaça. Cal destacar també que alguns dels millors estudiants van decidir cursar l’especialitat a prestigiosos centres estrangers i no es van presentar, per tant, a la prova del MIR.

Quasi la meitat dels estudiants de Medicina UPF-UAB (49,1%) es troben en el primer quartil de puntuació (entre els 2.807 millor puntuats), quedant 3 d’ells entre els 50 millor puntuats: Eduard Ródenas (17è.), Ferran Olmos (27è.) y Berta Caballol (34a.).

Malgrat dermatologia medicoquirúrgica, cirurgia plàstica, neurologia i cardiologia han estat les quatre especialitats més sol·licitades d’enguany a nivell estatal, les més demandades pels alumnes del grau UPF-UAB han estat medicina familiar (7), medicina interna (6), pediatria (4) i geriatria (3). La gran majoria d’aquests estudiants han sol·licitat plaça a hospitals catalans, sent Barcelona la ciutat preferida.

Alumnes estudiant a la biblioteca del Campus Universitari Mar“Creiem que tots els graduats i els professionals implicats en la seva formació podem sentir-nos orgullosos dels resultats obtinguts per la segona promoció del grau conjunt UPF-UAB”!, comenta Joaquim Gea, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, i afegeix “ara tenim el repte de mantenir aquests resultats i millorar la formació dels nostres estudiants”.

El grau en Medicina de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, ofert de manera conjunta amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), s’imparteix des del curs 2008-2009 en el campus del Mar de la UPF, i té com a objectiu primordial la formació de metges polivalents capaços d’exercir la seva professió en diferents àmbits.