Vés enrere Prospera Biotech, una spin off centrada en la regeneració muscular

Prospera Biotech, una spin off centrada en la regeneració muscular

El dia 1 de desembre es va signar el contracte en el marc de transferència tecnològica d’aquesta nova empresa, que compta amb Pura Muñoz-Cànoves, líder de la unitat de Biologia Cel·lular de la UPF, entre els seus socis.
03.12.2015

Socis i fundadors de Prospera Biotech SLLa Universitat Pompeu Fabra s’associa amb la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) participant de l’spin off Prospera Biotech SL. El dia 1 de desembre s’ha signat el contracte en el marc de transferència tecnològica al Rectorat de la UPF. Aquesta iniciativa sorgeix arran de la recerca duta a terme per la unitat de Biologia Cel·lular del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS), centrada en l’envelliment i la capacitat regenerativa del teixit muscular. Aquest projecte compta amb Pura Muñoz-Cànoves, líder de la unitat de Biologia Cel·lular, entre els seus vuit socis.

El primer objectiu de la companyia és el desenvolupament d’un tractament antifibròtic per a condicions i malalties degeneratives com la distròfia muscular. Tres branques conduiran els projectes de Prospera Biotech: la troballa de compostos antifibròtics per pal·liar malalties degeneratives i cròniques; la translació dels últims avanços de la medicina regenerativa a la medicina esportiva, cosmacèutica i nutracèutica, amb la creació de nous productes que serveixin a la població general, i els serveis especialitzats i personalitzats per a altres empreses i laboratoris. Aquesta última branca “dóna un valor afegit a la companyia. El fet d’oferir serveis a altres laboratoris és un tret distintiu de moltes empreses”, comenta Antonio Vicente Ferrer, soci fundador i administrador de Prospera Biotech.

Els socis de Prospera Biotech són Pura Muñoz-Cànoves; Antonio Luis Serrano i Eusebio Perdiguero, investigadors de la unitat de Biologia Cel·lular (DCEXS); Marina Raya Chamorro, gestora de recerca de la mateixa unitat; Miguel Gómez, doctor de medicina amb àmplia experiència en gestió institucional, i Antonio Vicente Ferrer, investigador principal del grup de Sensory Neurobiology i director de l’Institut de Biologia Molecular y Cel·lular (IBMC) de la Universitat Miguel Hernández de Elche. Jaume Casals, rector de la UPF, i Emilià Polà, director executiu d’ICREA, han participat en l’acte com a representants legals de les dues institucions participants.