Vés enrere Mireia Trenchs rep un ajut en la primera convocatòria de RecerCaixa

Mireia Trenchs rep un ajut en la primera convocatòria de RecerCaixa

La professora del Departament d'Humanitats disposarà de 74.000 euros per elaborar un estudi sobre la construcció de les actituds i ideologies lingüístiques dels joves llatinoamericans i xinesos a Catalunya.
22.02.2011

El 21 de febrer, l'Obra Social "la Caixa" i l'ACUP van  lliurar a CosmoCaixa Barcelona els ajuts als projectes seleccionats en la primera convocatòria del nou Programa RecerCaixa, adreçat a impulsar i estimular la recerca a Catalunya i evitar així la fuga de talents.

L'acte va estar presidit per Andreu Mas-Colell, conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, i hi van intervenir Jaume Lanaspa, director general de la Fundació "la Caixa"; Dídac Ramírez, rector de la UB i president de l'ACUP; Lluís Ferrer, director del Programa RecerCaixa, i Enric Banda, director de l'Àrea de Ciència, Recerca i Medi Ambient de la Fundació "la Caixa".

recercaixaoficialEn una primera convocatòria altament competitiva, dels 461 projectes presentats, de vuitanta entitats diferents, tant sols vint iniciatives han estat seleccionades i una d'elles ha estat un projecte coordinat per Mireia Trenchs, professora del Departament d'Humanitats i degana de la Facultat d'Humanitats de la UPF.

El projecte " Estudis de cas de la influència del nucli familiar, el procés d'acollida i l'edat d'arribada en la construcció de les actituds i ideologies lingüístiques dels joves llatinoamericans i xinesos a Catalunya", ha estat dotat amb 74.392,60 euros, serà coordinat per la professora Trenchs i realitzat per un equip d'investigadors integrat per Adriana Patiño, investigadora postdoctoral, Manel Ollé, professor titular i Chun-Chun Chin-Ko, professora associada, tots ells del Departament d'Humanitats de la UPF amb la col·laboració de Michael Newman, professor del Queens College de Nova York (EUA) i de dues professores d'ensenyament secundari: Montserrat Abella i Laura Canós.

L'estudi parteix del fet que els joves nouvinguts al nostre país abans de la pubertat segueixen uns processos de socialització diferents dels arribats durant l'adolescència. Aquests adolescents presenten trets intermedis, entre els dels adults i els dels fills d'immigrants nascuts al país, la segona generació.

RecerCaixa és un programa d'impuls a la recerca científica d'excel·lència a Catalunya promogut per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i l'Obra Social "la Caixa" amb un finançament de 1,4 milions d'euros. Aquesta iniciativa es va posar en marxa l'any 2010 amb una convocatòria d'ajuts a la recerca, amb la intenció de ser una font de finançament per als millors projectes de recerca dels grups i investigadors que treballen a Catalunya, procedents tant d'universitats públiques i privades, com de centres de recerca.

Altres e-notícies relacionades:

Un estudi sobre la integració lingüística dels joves d'origen llatinoamericà i xinès a Catalunya ha rebut un ajut Recercaixa