Vés enrere La UPF situa Negocis i Economia i Dret entre les 75 millors del món en el rànquing Times Higher Education per àmbits

Negocis i Economia ocupa el lloc 53, i Dret, que entra per primer cop en la classificació, el 72, mentre que a escala europea es troben en la 16a. i la 33a. posició, respectivament. A banda d’aquests dos àmbits, la Universitat puntua en Arts i Humanitats i en Ciències Socials (ambdues dins la franja 126-150), Enginyeria (176-200) i en Clínic, Preclínic i Salut (201-250).

29.10.2020

Recentment Times Higher Education (THE) ha publicat el World University Rankings 2021 by Subject, un rànquing que inclou un total d’onze àmbits, dels quals classifica les millors universitats d’arreu del món que els imparteixen. La UPF està inclosa en sis d’aquests onze àmbits, un més que en l’edició anterior, i que representen més de la meitat dels onze que inclou la classificació: Negocis i Economia (posició 53), Dret (72), Arts i Humanitats i Ciències Socials (franja 126-150), Enginyeria i Tecnologia (franja 176-200) i Clínica i Salut (franja 201-250).

La UPF està inclosa en sis dels onze àmbits del rànquing, un més que en l'edició anterior.

Destaca l’àmbit de Dret, en què la UPF apareix per primera vegada en el rànquing, i ho fa situada en la posició 72 del món, la 33a. d’Europa i la segona d’Espanya, per darrere de la Universitat de Navarra. Negocis i Economia continua sent l’àmbit en què la UPF apareix més ben posicionada, en el lloc 53è. del món (amb un lleuger descens respecte a l’any passat, en què se situava en la posició 46), el 16è. d’Europa i el primer a Espanya.

En els àmbits de Ciències Socials i Arts i Humanitats, la UPF es manté en ambdós en la franja 126-150, que ja ocupava l’any passat, que la situen, respectivament, en el segon i quart lloc a Espanya, i a escala europea, en els llocs 64 i 71.

Pel que fa a Enginyeria i Tecnologia, situada en la franja 176-200, la Universitat baixa un graó respecte a l’edició anterior (en què s’ubicava en la franja 126-150), però es manté com a primera d’Espanya, mentre que a Europa passa a ocupar la posició 60. Finalment, en l'àmbit  Clínic, Preclínic i Salut, la Universitat continua en la franja 201-250, i s'ubica en el lloc 93 d'Europa i sisè d'Espanya.

Marcadors de la UPF en els diferents indicadors de rendiment, repartits en cinc grans àmbits

La metodologia utilitzada en aquest llistat se centra en els mateixos tretze indicadors de rendiment que el rànquing general de THE (en la seva darrera edició, la UPF hi va ocupar el lloc 152è del món i 65è d’Europa i primera d’Espanya), repartits entre cinc grans àrees. El valor relatiu dels indicadors s’ha reajustat per adaptar-se a les diverses disciplines, i és diferent en funció de cadascun dels onze àmbits: Docència (forquilla entre el 27,5 i el 37,4%), Recerca (forquilla entre el 27,5 i el 37,6%), Citacions (entre el 25 i el 35%), Internacionalització (entre el 7,5 i el 9%) i Transferència (entre 2,5 i 5%).

Els marcadors generals (puntuació sobre 100) que obtenen els sis àmbits en què puntua la UPF són els següents: Negocis i Economia (61,7), Dret (47,8), Ciències Socials (45,9-48,5), Art i Humanitats (38,5-41,5), Enginyeria i Tecnologia (45,0-46,1) i Clínic, Preclinic i Salut (40,3-42,4).

Negocis i Economia i Dret són els únics dos àmbits en què la UPF té tots cinc indicadors per sobre dels 40 punts. Pel que fa a indicadors en concret més elevats en cadascun dels cinc àmbits, en Citacions destaquen Enginyeria i Tecnologia, amb 90,4, i Ciències Socials, amb 83,1; en Internacionalització, ressalten Enginyeria i Tecnologia (68,4) i Clínic, Preclínic i Salut (63,5); en Recerca, Negocis i Economia (56,4) i Dret (51,8), els mateixos àmbits que destaquen en Docència, en què Negocis i Economia obté 57 punts i Dret, 48,1. Finalment, en Transferència, Enginyeria i Tecnologia obté 74,2 punts i Clínic, Preclínic i Salut, 58,5.

Lideratge de les institucions anglosaxones

World University Rankings 2021 by Subject classifica diverses universitats, en un nombre que varia en funció de la disciplina, des de Dret (224 universitats incloses) fins a Psicologia (1.149 universitats). Les institucions que encapçalen els diferents àmbits són Stanford (EUA), amb cinc primeres posicions (Arts i Humanitats, Negocis i Economia, Dret, Educació i Psicologia); Harvard (EUA), amb dues primeres posicions (Enginyeria i Tecnologia i Ciències de la Salut); Oxford (Gran Bretanya), també amb dos liderats (Clínic, Preclínic i Salut, i Ciències de la Computació), i finalment, MIT i Caltech (ambdues dels EUA), al capdavant de Ciències Socials i Ciències Físiques, respectivament.

Per a més informació

Notícia publicada per: