Vés enrere La UPF, millor universitat d’Espanya segons el rànquing de Times Higher Education

A l'edició 2021 del World University Rankings, la UPF es posiciona com a 152a. universitat a escala global i 65a. d’Europa. La Universitat destaca en l’àmbit de citacions (96a. del món) i millora resultats en transferència del coneixement.

02.09.2020

Segons l'edició 2021 del World University Rankings de Times Higher Education, feta pública recentment, la UPF ocupa el lloc 152è. a escala global, el 65è. d’Europa i el primer de l'estat espanyol. Amb aquests resultats, la Universitat es manté per sisè any consecutiu (des de l’edició 2016) entre les primeres 200 institucions mundials. En l’edició del 2013 ja va entrar en aquesta franja, que va abandonar puntualment en la del 2015 (top 225). Times Higher Education, en l'úlitma edició del seu rànquing d'universitats joves (menors de 50 anys), publicat el mes de juny, va situar la UPF com la 10a. millor del món.

La UPF es manté per sisè any consecutiu entre les primeres 200 institucions del món

La dissetena edició del World University Rankings del THE, que enguany recull més de 1.500 universitats, pertanyents a 93 països, s’elabora a partir de la combinació de tretze indicadors, que mesuren el rendiment de les institucions en cinc grans àmbits: docència (30%), recerca (30%), citacions (30%), internacionalització (7,5%) i transferència (2,5%).

La UPF continua en el top 100 en citacions i millora en transferència

La Universitat, que obté una puntuació global de 57,4 punts (quatre dècimes menys que l'any passat, que va puntuar amb un 57,8), es manté entre les 100 primeres institucions del món (en el lloc 96) en l’àmbit de les citacions en publicacions científiques, en què obté 93,8 punts sobre un màxim de 100.

Cal destacar la millora en l’àmbit de transferència de coneixement, que passa de 44,5 punts de l’edició 2020 a 50,9 de l’edició 2021. Pel que fa als altres indicadors (internacionalització, 65,8; recerca, 39,6 i docència, 36,9) baixa lleugerament respecte a l’any passat, menys d’un punt en els tres casos.

En els cinc indicadors, la UPF se situa dins el 25% de les universitats del rànquing que han obtingut els millors resultats.

Resultats a escala estatal i internacional

Si ens centrem en Espanya per darrere la UPF trobem les universitats Autònoma de Barcelona (posició 182) i de Barcelona (198), seguides de la Universitat de Navarra (franja 251-300) i Autónoma de Madrid (301-350). Enguany apareixen en el rànquing un total de 50 universitats espanyoles, cinc més que l’any passat.

A nivell global, la Universitat d’Oxford (Gran Bretanya) ocupa la primera posició per cinquè any consecutiu, seguida de les universitats de Stanford, Harvard, CalTech i MIT, totes elles dels EUA.

La classificació que publica Times Higher Education, a més de ser pionera en l’àmbit internacional (juntament amb el rànquing que elabora la Universitat de Xangai i el de l’empresa QS) és un referent del sector.

Per a més informació

Notícia publicada per: