Vés enrere La UPF és la 186a. millor universitat del món i la tercera millor universitat espanyola, segons el rànquing Times Higher Education

El World University Rankings 2023 confirma que la UPF és forta en citacions i millora les seves puntuacions en internacionalització i en recerca. La UPF es manté entre les 200 millors universitats del món per vuitè any consecutiu.

12.10.2022

El World University Rankings que cada any publica el Times Higher Education (THE) ha confirmat que la Universitat Pompeu Fabra (UPF) continua sent una de les 200 millors universitats del món, ja que en l’informe anual fet públic avui a Nova York hi apareix en la posició 186. El rànquing del THE s’elabora a partir d’una sèrie de tretze indicadors, que mesuren cinc àmbits específics: docència, recerca, citacions, internacionalització i transferència del coneixement. La suma d’aquests cinc àmbits atorga la posició i la puntuació globals de cada universitat. Enguany són 1.799 les universitats que han estat avaluades, un increment notable amb relació a les 1.662 universitats de l’edició anterior.

Els indicadors fets públics avui confirmen que la UPF és forta en citacions, amb una puntuació de 91,5 sobre 100 i la posició 125 sobre un total de 1.799. La UPF també millora les seves posicions en el rànquing en els àmbits d’internacionalització i recerca. En aquest sentit, la puntuació d’internacionalització puja de 66,8 a 68,9 punts, mentre que la puntuació de recerca passa de 39,2 al 39,4. La puntuació de transferència del coneixement és de 47,8 punts, i la puntuació de docència és de 36,4. Globalment, la puntuació de la UPF és de 55,4 punts.

El rector ha remarcat que “ens mantenim un cop més entre les 200 millors universitats del món i entre les capdavanteres a Espanya. La millora constant és un dels eixos de treball a la UPF, i els rànquings serveixen per veure què estem fent bé i què podem fer encara millor”

Els resultats del World University Rankings 2023 s’han fet públics avui durant la THE World Academic Summit, que ha organitzat Times Higher Education a Nova York en col·laboració amb la Universitat de Nova York (NYU). El títol d’aquesta edició, que té lloc entre els dies 10 i 12 d’octubre, és “Trajectories in higher education: Meeting rising expectations”.

El rector de la UPF, Oriol Amat, assisteix a la cimera i hi intervindrà avui dimecres al migdia. En relació amb els resultats fets públics avui, el rector ha remarcat que “ens mantenen un cop més entre les 200 millors universitats del món i entre les capdavanteres a Espanya”. En aquest sentit, també ha valorat positivament els resultats obtinguts en els àmbits de recerca, citacions i internacionalització. “La millora constant és un dels eixos de treball a la UPF, i els rànquings serveixen per veure què estem fent bé i què podem fer encara millor”, ha explicat. Amat també ha destacat el lloc que ocupa la UPF tenint en compte “la diferència de recursos disponibles en comparació amb les altres universitats situades al nostre entorn en el rànquing”, raó per la qual ha destacat “la feina i l’esforç constants de tota la comunitat de la Pompeu Fabra”.

El passat mes de febrer THE va publicar el seu Young University Rankings 2022, que inclou els millors centres universitaris del món de menys de 50 anys. En aquesta edició la UPF va ser la 16a. millor universitat del món, la vuitena d’Europa i la primera de l’Estat. Aquest rànquing classifica les 800 millors universitats joves d’arreu del món, i des que es va començar a publicar, el 2012, la UPF sempre hi ha ocupat posicions molt destacades.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: