Vés enrere La recerca de la UPF obté el 20% d'ajuts en la convocatòria RecerCaixa 2012

La recerca de la UPF obté el 20% d'ajuts en la convocatòria RecerCaixa 2012

El 22 de febrer s'ha fet el lliurament dels ajuts al CosmoCaixa Barcelona. Cinc projectes, quatre de l'àmbit de les ciències socials i un de tecnologies de l'educació, han estat seleccionats pel seu contingut d'alt interès científic i social.
21.02.2013

El divendres 22 de febrer, a les 11.30 h, al CosmoCaixa Barcelona, ha tingut lloc l'acte de lliurament dels ajuts als projectes de recerca del programa RecerCaixa que impulsa la recerca científica d'excel·lència a Catalunya i està promogut per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i l'Obra Social "la recercaixafotoCaixa". L'acte ha comptat amb la presència d'autoritats institucionals i acadèmiques, conjuntament amb els representants dels vint-i-cinc projectes seleccionats.

La convocatòria RecerCaixa 2012 ha seleccionat 25 projectes d'alt interès científic i social entre els 369 projectes presentats, dels quals cinc són projectes d'investigadors de la UPF, el 20% del total dels concedits. Cinc projectes, quatre dels quals pertanyen a l'àmbit de les ciències socials i un a l'àmbit de les tecnologies de l'educació que han estat seleccionats pel seu contingut d'alt interès científic i social.

Projectes de recerca de la UPF que han estat seleccionats

Dins l'àmbit de la cultura com a motor d'integració social i desenvolupament econòmic, José Luis Martí Mármol, investigador del Departament de Dret de la UPF, desenvoluparà el projecte " Cultura política democràtica i noves formes de participació ciutadana", dotat amb 74.776,02 euros.

Dins de l'àmbit de l'educació, dos són els projectes de la UPF que han estat seleccionats:

Un d'ells versa sobre l'ús i impacte de les TIC i les tecnologies en educació, i ha estat atorgat a Pilar Prieto Vives, investigadora ICREA del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF,  pel seu projecte " Els precursors del llenguatge. Una guia TIC per a pares i educadors", dotat amb 74.917,61 euros.

L'altre versa sobre la gestió de la interculturalitat en l'educació i ha estat atorgat a Verónica Benet Martínez, investigadora ICREA del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, pel seu projecte " Experimentant la diversitat cultural: conseqüències sociocognitives de la interculturalitat", dotat amb 74.917, 61 euros.

Altre dels àmbits de la convocatòria és la inclusió social: economia i sociologia de la pobresa i la marginalitat, àmbit en que Sebastià Sarasa, investigador del Departament de Ciències Polítiques i Socials, ha obtingut un ajut de 66.530, 50 euros per dur a terme la recerca " La segregació espacial de la pobresa a Catalunya: estructura i dinàmica de la desigualtat social".

I finalment, el cinquè projecte seleccionat per ser impulsat en aquesta convocatòria cau dins l'àmbit d'ocupació, accés al mercat de treball i precarietat laboral, en especial dels joves i s'ha elegit el projecte de José García Montalvo, investigador del Departament d'Economia i Empresa de la UPF,  " La Gran Recessió espanyola no és una crisi com les anteriors: joves, habitatge i transició al mercat laboral", dotat amb 74.917,61 euros.

recercaixa

Els organitzadors han afirmat que la convocatòria RecerCaixa d'enguany ha estat molt competitiva, amb una elevada qualitat científica, i l'avaluació l'han dut a terme diferents panells coordinats i dirigits per l'AGAUR,  i una comissió conjunta la Caixa - ACUP ha fet la selecció final entre els que han obtingut les màximes puntuacions.

Aquesta iniciativa es va posar en marxa l'any 2010 amb una convocatòria d'ajuts a la recerca amb la intenció d'impulsar els millors projectes de recerca dels grups i els investigadors que treballen a Catalunya, procedents tant d'universitats públiques i privades com de centres de recerca.

El Programa RecerCaixa s'inscriu en un context en què Catalunya vol continuar mantenint posicions capdavanteres en el camp de la recerca d'excel·lència malgrat la crisi. A més, parteix del principi que la investigació d'excel·lència crea progrés i genera riquesa econòmica en les societats.

Altres e-notícies relacionades:

Mireia Trenchs rep un ajut en la primera convocatòria de RecerCaixa

Rafael Pous rep un ajut RecerCaixa