Vés enrere La Pompeu Fabra acull una masterclass de Times Higher Education sobre rànquings universitaris

La trobada del 19 de juliol va estar organitzada per la UPF, conjuntament amb THE i el SEPIE-Ministeri d’Universitats, i es va adreçar especialment a responsables d’internacionalització dels centres d’ensenyament superior de l’Estat. Presidida per la rectora Laia de Nadal, va comptar amb la presència de Phil Baty, director d’Assumptes Globals de THE, i va servir perquè la revista britànica compartís la nova metodologia que farà servir a partir de la tardor en els seus rànquings.

19.07.2023

Times Higher Education (THE), conjuntament amb la UPF i el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) del Ministeri d’Universitats, van organitzar la Times Higher Education Ranking Masterclass, amb un doble objectiu: d’una banda, que el THE pugui compartir la nova metodologia que farà servir a partir de la tardor d'enguany en els seus rànquings, i de l’altra, que el SEPIE expliqui quin és el posicionament de les universitats espanyoles en els diferents llistats d’universitats.

Helena Ramalhinho: “Els rànquings internacionals tenen en compte diferents variables, que es van actualitzant al llarg del temps. La UPF necessita estar al dia de tots aquests canvis per continuar ben posicionada en les diferents classificacions"

La trobada, adreçada especialment als vicerectors responsables d’internacionalització de totes les universitats d’Espanya, tant públiques com privades, i als responsables de rànquings internacionals, va tenir lloc el 19 de juliol, al matí, a la sala polivalent de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella, i va comptar amb la participació de prop d’una quarantena de persones, vinculades a disset centres universitaris d’arreu de l’Estat, set dels quals de Catalunya.

Laia de Nadal, rectora de la UPF, va fer una benvinguda (10.30 hores). Seguidament, Alfonso Gentil i Fátima Terol, director i subdirectora del SEPIE, respectivament, van parlar dels resultats d’Espanya en les darreres edicions dels rànquings universitaris internacionals.

La part central de la masterclass (11.10-13.00 h) va anar a càrrec de Times Higher Education, amb la participació de Phil Baty, director d’Assumptes Globals, i Lachyn Italmazova, directora comercial per al Regne Unit i Europa. Els temes que es van tractar en aquest apartat van ser els següents: 1WUR 3.0: propers canvis en la metodologia del World University Rankings de THE i què podrien significar aquests canvis per a les universitats espanyoles; els resultats d’Espanya en el rànquing basat en els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU; la gestió de la marca i la reputació, i les solucions a l’hora d’ajudar els líders universitaris d’Espanya en la construcció d’estratègies i la gestió dels resultats.

Les conclusions (13.30-14.00 h) van anar a càrrec de Phil Baty, Helena Ramalhinho, vicerectora d’Internacionalització de la UPF, i Alfonso Gentil.

La UPF, ben posicionada dins els rànquings de THE

Segons Helena Ramalhinho, “Els rànquings internacionals tenen en compte diferents variables, que es van actualitzant al llarg del temps. La UPF necessita estar al dia de tots aquests canvis per continuar ben posicionada en les diferents classificacions, com és el cas dels rànquings de THE, dins els quals la Pompeu Fabra sempre ha destacat”.

En dos dels rànquings de THE, el World University Rankings i el Young University Rankings, la UPF destaca especialment en els indicadors de citacions, relacionat amb el nombre de citacions que reben els articles científics respecte al nombre de personal (acadèmic i investigador), i d'internacionalització, relacionat amb el percentatge de personal docent i estudiants amb nacionalitat diferent a l'espanyola.

En l’edició 2023 del World University Rankings, la UPF va ocupar la186a. posició, mentre que en el Young University Rankings, es va situar en el divuitè lloc. No obstant això, en aquesta darrera classificació, si no es tinguessin en compte les universitats europees resultat de recents fusions entre centres, la UPF ocuparia el segon lloc a Europa i el desè a escala mundial.

04. Educació de qualitat

Notícia publicada per: