Vés enrere La Barcelona Graduate School of Economics obté el distintiu Severo Ochoa

La Barcelona Graduate School of Economics obté el distintiu Severo Ochoa

Una acreditació que atorga per primera vegada el Ministeri de Ciència i Innovació als millors centres de recerca a l'Estat. Dels vuit centres amb excel·lència investigadora elegits, quatre d'ells són a Catalunya.
04.10.2011

La Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona GSE) acaba d'obtenir un distintiu Severo Ochoa, una acreditació que ha convocat per primera vegada el Ministeri de Ciència i Innovació i que han obtingut els vuit millors centres de recerca espanyols amb prestigi internacional. L'objectiu del programa és identificar i promoure els centres i unitats de recerca a l'Estat que ja destaquen entre els millors del món en la seva especialitat.

logo_gseL'acreditació tindrà una validesa de quatre anys i proporcionarà un milió d'euros anuals (quatre milions d'euros en total) a cadascun dels centres elegits que, a més, es beneficiaran d'un accés preferent a instal·lacions científiques, flexibilitat en la contractació d'investigadors i capacitat d'atracció de mecenatge.

L'avaluació ha estat feta per tres comitès de selecció integrats per investigadors internacionals entre els quals hi ha tres premis Nobel. La selecció ha tingut en compte els programes de recerca i de recursos humans dels centres, així com els plans de seguiment i avaluació de resultats proposats pels candidats.

La meitat de les acreditacions corresponen a centres amb seu a Catalunya

Els vuit centres seleccionats pertanyen als àmbits de les ciències físiques i les enginyeries (4); ciències de la vida i medicina (3) i ciències socials i humanitats (1). Quatre d'aquests centres són a Catalunya. Concretament, a part de la Barcelona GSE, han estat seleccionats el Barcelona Supercomputing Center - Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i l'Institut d'Investigació Biomèdica Barcelona  (IRB Barcelona). Dels quatre centres restants, tres d'ells operen a Madrid i un a les Illes Canàries.

Un jurat de reconegut prestigi internacional

El programa Severo Ochoa reconeix l'excel·lència científica a partir d'un procés d'acreditació transparent i exigent que segueix les millors bones pràctiques internacionals. Les candidatures han estat avaluades per tres comitès de selecció amb científics de gran prestigi internacional provinents de dotze països diferents i liderats per tres premis Nobel: Samuel Ting (CERN, França) en l'àrea de ciències experimentals i enginyeries; Robert Hubert (Max-Plank-Institut für Biochemie, Alemanya) en l'àmbit de ciències de la vida i medicina i Roger B. Myerson (Universitat de Chicago, EUA) en l'àrea de ciències socials i humanitats.

El CRG i el CREAL entre els finalistes

Dos de les candidatures finalistes pertanyen a centres vinculats a la UPF: el Centre de Regulació Genòmica (CRG) i el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL). Les vuit institucions de recerca resultants han estat seleccionades entre els vint-i-dos centres finalistes que van competir en una primera fase i que van ser elegides entre les seixanta candidatures aptes de les setanta cinc presentades.

merce_rodoredaLa Barcelona GSE és una fundació constituïda l'any 2006, un institut interuniversitari de recerca en economia adscrit a la UPF i a la UAB, creat el 2006 amb l'objectiu de promoure recerca de frontera i educació postgraduada d'excel·lència en economia.

Està integrada per entitats públiques: Universitat Pompeu Fabra, Universitat Autònoma de Barcelona, CSIC, Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI) i el Departament d'Economia i Finances de la Generalitat, conjuntament amb iniciatives privades com ara el Grup Agbar, el Banc de Sabadell, la Caixa de Catalunya, la Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, i la Fundació d'empresaris FemCAT, amb l'objectiu de promoure l'educació universitària i la investigació en el camp de l'economia.

Altres e-notícies relacionades:

Tres centres del Grup UPF aspiren a obtenir el distintiu Severo Ochoa

La Barcelona Graduate School of Economics es posiciona entre els vint millors centres de recerca en economia del món