Vés enrere L’obra “World Science”, guanyadora del concurs Decora el campus, ja està instal·lada al campus del Mar

La proposta artística de l’estudiant de Biologia Humana i de Medicina Pau Forte va ser la seleccionada pel jurat del concurs.

27.09.2019

Coincidint amb l’inici de curs, l’estudiant de Biologia Humana i de Medicina Pau Forte Genescà ha instal·lat l’obra “World Science” a l'edifici docent del campus del Mar. La proposta artística va ser la guanyadora del concurs “Decora el campus”, el premi del qual es va lliurar al maig.

Van poder participar al concurs tots els estudiants que estaven cursant en l’edifici Campus Universitari Mar qualsevol dels graus o dels postgraus impartits per la UAB, la UPF i l’ESIMar, amb obres centrades en l’àmbit de les ciències de la salut i de la vida.

En paraules de l’autor: “l’obra World Science explica que la ciència és un fenomen transversal, en el qual tots els ciutadans del món tenim el dret i l’obligació de participar per fer créixer la societat. Un fenomen en què tots aquells que compartim el Campus Universitari Mar podem implicar-nos”.

L’obra es compon de dues parts, detalla Pau Forte: “l’anomenada Mar vol donar valor al Campus Universitari Mar i a la docència i la recerca que s’hi duen a terme. Consta de línies blaves, simbolitzant el mar, que connecten circumferències en les quals s’inscriuen els estris de les múltiples disciplines que conviuen en el campus. És a dir, el campus uneix totes aquestes branques del coneixement i les persones que s’hi dediquen”.

D’altra banda, el mural anomenat "Món" conté un mapamundi en blanc i negre. “Aquest món s’alça sobre un mar amb citacions dels més grans professionals de la salut i de les ciències de la vida (Darwin, Goodall, Ramón y Cajal, Franklin, Hipòcrates, Blackwell, Pasteur i Linaeus)”, explica. Afegeix que “en tots els continents habitats, s’hi marquen els noms de múltiples persones importants, homes i dones, en els diferents camps de les ciències de la vida”. “La ciència es duu a terme als diferents països del món i en totes les edats de la història; és un procés participatiu en el qual tots hi estem convidats”, conclou l’autor.

Les frases del mural Món es poden veure aquí.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació