Vés enrere L’obra “Personatge, ocells” de Joan Miró arriba a la UPF des de la Col·lecció de la Fundació Joan Miró de Barcelona

La cessió temporal de la pintura s'emmarca en l'acord de col·laboració signat el 2020 entre les dues institucions, per donar a conèixer la trajectòria de l'artista català i l'art contemporani a la comunitat universitària.

05.05.2023

Ja es pot contemplar l’obra de l'artista Joan Miró, “Personatge, ocells”, ubicada a l'Espai Tàpies del campus de la Ciutadella de la UPF. L'obra, cedida de forma temporal, data entre 1973 i 1977, i està realitzada sobre paper en tinta xinesa, aquarel·la, llapis, cera i pastel. La pintura s'integra a l'UPF Art Track, el recorregut pel patrimoni artístic i cultural de la Universitat.

Substitueix el préstec anterior de dues obres de Miró, “Sense Títol”, creades el 1968, les quals han tornat al museu de Montjuïc, després de finalitzar el període de cessió a la UPF, iniciat l'any 2020, coincidint amb la signatura de l'acord de col·laboració entre ambdues institucions. La nova pintura en préstec romandrà a la Universitat per un període de tres anys a partir del 13 de març de 2023.

La signatura de l'acord de cessió d'aquesta obra es va celebrar el passat 17 de març. L'acte de presentació de l'obra va tenir lloc el passat 19 d’abril i va comptar amb la presència de Laia de Nadal, rectora de la UPF; Raquel Bouso, vicerectora de Cultura i Comunicació; Marko Daniel, director de la Fundació Joan Miró, i Dolors Rodriguez Roig, comissària d’exposicions de la Fundació.

"La cultura ens dóna aire i ens ajuda a superar els murs de la Universitat per acostar-nos a la societat"

Daniel va fer un breu anàlisi de “Personatge, ocells” destacant que "és una obra delicada, però amb molta força artística i creativa". També va destacar que "a Miró li agradava fer obres que es poguessin veure en espais públics, com en el que ens trobem avui". La rectora, per la seva banda, va aprofitar la seva intervenció per destacar que "la cultura ens dóna aire i ens ajuda a superar els murs de la Universitat per acostar-nos a la societat". Posteriorment, va celebrar les bones relacions entre la Fundació i la Universitat declarant que "el conveni amb la Miró va més enllà de la cessió d’obres d’art, també inclou la Càtedra Fundació Joan Miró-UPF d’Art Contemporani centrada en recerca sobre la figura i l’obra de l’artista català i l’organització d’activitats docents a través d'experts en Joan Miró que venen a la UPF a compartir el seu coneixement".

L'acord de col·laboració que agermana ambdues institucions va ser rubricat el 2020 per Marko Daniel i Jaume Casals, rector de la UPF entre 2013 i 2021, i inclou l'exhibició d'obres de la Fundació Joan Miró al campus de la Ciutadella, la cessió d'una part del fons de la Biblioteca de la Fundació a la Biblioteca de la Universitat, i la creació de l’esmentada càtedra.

Crèdit imatge:
Joan Miró. Personatge, ocells. 1973-1977.
Tinta xinesa, aquarel·la, llapis cera i pastel damunt paper 66,3 x 50,5 cm.
Col·lecció Fundació Joan Miró, Barcelona. © Successió Miró 2023

04. Educació de qualitat