Vés enrere El Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona obre les portes a tota la ciutadania

El Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona obre les portes a tota la ciutadania

El dissabte 7 d'octubre se celebrarà la desena edició de la jornada Open Day del PRBB, en la què els cinc centres que formen el Parc oferiran activitats i xerrades divulgatives amb l'objectiu d'apropar la ciència a la societat.
02.10.2017

© Xavier Vila / PRBBObrir les portes dels laboratoris i que els propis científics expliquin in situ la seva feina és l'eix central de la jornada de portes obertes del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), que se celebrarà el proper dissabte 7 d'octubre. A partir de les 10.00 h del matí i fins a les 20.00 h, els cinc centres que formen el parc, entre els quals s’hi troba el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF, oferiran un seguit activitats per a tots els públics.

Experiments, tallers i visites guiades per les instal·lacions del PRBB acostaran la recerca biomèdica d'avantguarda a tota la societat en aquesta desena jornada Open Day. Els investigadors del DCEXS Pilar Rivera i Francisco José Muñoz, juntament amb el catedràtic de la UPF Jaume Bertranpetit, participaran com a ponents en les xerrades divulgatives, que tractaran temes tan diversos com els avenços en neurociències, l'impacte de la contaminació o la lluita contra l'envelliment. A més, els més petits podran gaudir de l'Espai Menut, un espai dinamitzat creat exclusivament per a nens de tres a vuit anys, i els joves de nou a dotze anys podran divertir-se a l'Espai Jove.

El Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra i l'Ajuntament de Barcelona. Actualment suposa un dels grans nuclis de recerca biomèdica del sud d'Europa. Els cinc centres ubicats al parc i que organitzen la jornada de portes obertes són l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM), el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF, el Centre de Regulació Genòmica de Barcelona (CRG), l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i l'Institut de Biologia Evolutiva (IBE), un centre mixt de la UPF i el CSIC.

Open Day PRBBJornada de portes obertes del PRBB

• Quan? El dissabte 7 d'octubre de 10.00 h a 20.00 h
  • On? Al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), (Dr. Aiguader, 88, Barcelona)
  • Què? Xerrades científiques, Experiments per a tota la família, Tallers científics, Ciència ciutadana, Visites guiades als laboratoris, Espai Menut (3-8 anys), Espai jove (9-12 anys)