Vés enrere El desenvolupament del llenguatge en infants sords amb implant coclear

El desenvolupament del llenguatge en infants sords amb implant coclear

El científic Marcel Giezen ha estat convidat pel Laboratori de llengua de signes catalana del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge per conèixer els avenços més recents en aquesta tecnologia.

06.06.2016

El Laboratori de llengua de signes catalana (LSC Lab) del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra , organitza la conferència “Language development in deaf children following cochlear implantation” (“El desenvolupament del llenguatge en infants sords amb implant coclear”), a càrrec de Marcel Giezen, investigador holandès del Basque Center on Cognition, Brain and Language (San Sebastian, Pais Basc), un centre internacional d’investigació interdisciplinari per a l’estudi de la cognició, el cervell i el llenguatge.

En la seva tesi doctoral Speech and sign perception in deaf children with cochlear implants (Percepció de la parla i el signe en infants sords amb implants coclears) defensada l’any 2011 a la Universitat d’Amsterdam (Holanda), Giezen va observar que el fet de signar no afectava negativament la percepció de la parla dels nens sords implantats i que l’input bimodal fins i tot facilitava el reconeixement de la paraula en llengua oral.

La conferència tindrà lloc dijous 9 de juny de 2016, a les 16.00 hores, a l’auditori del campus del Poblenou de la UPF (C/ Roc Boronat 138, Barcelona). Serà en anglès i comptarà amb interpretació simultània de llengua de signes catalana.

El paper dels implants coclears en els infants sords i l’aprenentatge

El tema que desenvoluparà el ponent té relació amb la línia de recerca que va dur a terme durant la seva tesi doctoral: el paper de la llengua de signes i de la modalitat educativa bilingüe per als infants sords, que és un àmbit actualment molt debatut.

Malgrat que molts infants amb implant coclear desenvolupen una bona competència en llengua oral, hi ha una gran variabilitat individual en aquests resultats. En aquest context, cal tenir en compte el paper de la llengua de signes en el desenvolupament lingüístic dels infants sords.

En aquesta conferència, Giezen presentarà la tecnologia dels implants coclears i les pràctiques actuals de la implantació coclear pediàtrica. També exposarà l’estat del coneixement actual sobre el desenvolupament lingüístic i cognitiu dels infants sords amb implant coclear, a fi d’abordar els múltiples factors que influeixen en el desenvolupament lingüístic que es dóna després de la implantació.

Per assistir a la conferència, cal inscripció prèvia a l’adreça:

La professora Delfina Aliaga presentant l’esdeveniment en llengua de signes catalana