Vés enrere "Enginy contra la COVID-19" busca propostes realistes per a reptes concrets

"Enginy contra la COVID-19" busca propostes realistes per a reptes concrets

Un concurs organitzat per la Universitat Pompeu Fabra per donar suport al talent dels estudiants en la lluita global contra el coronavirus. Adreçat a estudiants d'enginyeries UPF i obert a la comunitat d'estudiants universitaris.

15.04.2020

La unitat de recerca BCN MedTech del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) impulsa els premis "Enginy contra la COVID-19". Aquesta iniciativa solidària busca donar suport a projectes realitzats per estudiants d’enginyeria de la UPF que desenvolupin eines que permetin a la ciutadania lluitar contra la propagació del coronavirus.

Els equips participants hauran de proposar, desenvolupar i promoure solucions realistes i creatives per fer front a tres reptes concrets:

Repte 1: Disseny d'elements físics de protecció facial fabricables per la ciutadania.

Repte 2: Optimització en el maneig dels equips de protecció individual per al personal sanitari.

Repte 3: Disseny d'estratègies i eines per a un desconfinament segur.

"Vam posar en marxa la iniciativa "Enginy contra la COVID-19" perquè ens vam adonar que els nostres estudiants d'Enginyeria Biomèdica estaven molt motivats per ajudar i vam pensar que un concurs amb reptes definits podria ser una bona eina per canalitzar aquesta motivació i el seu talent", explica Antoni Ivorra, professor dels estudis d'Enginyeria de la UPF, investigador de la unitat BCN MedTech i coordinador de la iniciativa.

Un projecte impulsat per Ivorra i els investigadors del seu equip Laura Becerra FajardoJesús MinguillónBorja MercadalTomás García Sánchez, amb Nerea Mangado i Jérôme Noailly, membres de BCN MedTech, i amb el patrocini del DTIC-UPF, el Consell Social de la UPF i la Càtedra QUAES-UPF. A més, el projecte està inclòs en la campanya de crowdfounding que ha posat en marxa la UPF per lluitar contra el coronavirus: #UPFContraElCoronavirus.

Forma un equip i participa per lluitar contra la COVID-19

Els projectes candidats hauran d'estar emmarcats en un dels tres reptes proposats per l'organització. El  concurs es durà a terme en dues fases, una per a les propostes dels projectes i una altra per al desenvolupament de les quatre propostes guanyadores en la primera fase.

Podran participar al concurs equips integrats per, al menys, quatre i, com a màxim, deu persones. Es potenciarà la interdisciplinarietat dels equips. Com a mínim, el 50% de l'equip haurà d'estar format per estudiants matriculats, en el curs actual, en algun Grau d'Enginyeria de la UPF. Els altres membres poden tenir qualsevol perfil acadèmic o professional; poden ser estudiants matriculats en altres titulacions de grau de la UPF o d'altres universitats. Una mateixa persona només podrà participar en una única proposta de cadascun dels reptes.

Dues fases i sis premis

Els premis seran destinats a donar suport a projectes presentats a concurs i seleccionats pel comitè avaluador. En una primera fase, s'atorgaran quatre premis de 1.500 € per desenvolupar els projectes seleccionats, al menys un de cada repte proposat, durant sis setmanes. Per a la segona fase, hi haurà dos premis finals de 1.500 € més per als projectes que el comitè consideri que s'han desenvolupat millor.

Calendari i dates importants a tenir en compte:

Llançament del concurs:

Límit per al registre d’equips:

Límit per l'enviament de les propostes (Fase I):

Anunci de les propostes guanyadores (Fase I):

Límit per l'enviament de la memòria de resultats (Fase II):

Anunci dels projectes guanyadors (Fase II):

10/04/2020

01/05/2020

08/05/2020

15/05/2020

03/07/2020