Vés enrere "El pas per l'Aula de Teatre arrodoneix l'amor dels estudiants pel món de l'escena"

Pep Anton Gómez és el director de l'Aula de Teatre de la UPF. Aquest divendres 29 de maig, en Pep Anton i els estudiants del segon nivell de l'Aula estrenen l'obra "Edmond", al campus del Poblenou.
01.06.2015

Pep Anton GómezPep Anton Gómez és el director de l' Aula de Teatre de la UPF. Llicenciat en Interpretació per l'Institut del Teatre, ha estat director, traductor i actor en múltiples muntatges teatrals. Aquest divendres 29 de maig en Pep Anton i els estudiants del segon nivell de l'Aula estrenen l'obra Edmond , al campus del Poblenou.

- De què tracta Edmond?

- Seria una baixada als inferns. Edmond, el protagonista, és un home d'uns trenta-cinc anys que està ben col·locat: està casat, té una bona feina, viu en una gran ciutat... Tot i així, se sent perdut i visita una pitonissa, cosa que el posa en el punt de partida d'una nit terrible.

- Què succeeix?

- Aquella mateixa nit decideix deixar la dona i començar una nova vida. De cop, descobreix mons desconeguts per ell: el de la nit, el de la prostitució, el de la gent miserable i els lladres... Fins que acaba cometent, sense voler, un assassinat que el porta a la presó. Allà és violat per un home negre, de qui acaba convertint-se en amant.

- Quin és el missatge més potent de l'obra?

- M'agrada molt una frase que diu el personatge: "Tota por amaga un desig". Ens acostumem a viure amb por perquè no fem les coses que desitgem. Això va acumulant porqueria fins que, de tant en tant, tot esclata i es produeixen un munt de desgràcies.

- És una obra difícil de treballar interpretativament?

- L'obra toca diferents pals de la interpretació, així que hi ha una mica de tot. Hi ha escenes molt violentes que resulten molt impactants per al públic i en les quals els estudiants s'han atrevit molt. Però també n'hi ha d'altres igual de maques que, en ser més minimalistes, potser són menys brillants de cara al públic. Tot i així, són difícils de fer; són interpretació pura i els estudiants les acaben gaudint moltíssim.

"Ens acostumem a viure amb por perquè no fem les coses que desitgem".

- Què aporta l'Aula de Teatre als estudiants?

- Els ajuda a créixer i a conèixer-se personalment. Potser per això el pas per l'Aula de Teatre és una de les coses que més recorden dels anys que han passat a la Universitat. Jo no treballo amb la intenció que acabin dedicant-se al teatre professionalment. Per a mi, el més important és que el pas per l'Aula acaba arrodonint l'amor dels estudiants cap al teatre.

- Com es treballa amb un grup d'actors amateurs?

- No tinc un sistema tancat. Amb ells faig el mateix que amb els actors professionals, però sempre parant més atenció a l'aspecte pedagògic. Dediquem un trimestre sencer a mirar d'entendre l'obra: analitzem les escenes i fem petites proves d'interpretació que em serveixen per fixar-me en les mancances de cada estudiant. Després faig el repartiment pensant en què és el que necessita cadascú. D'aquesta manera, aconsegueixo marcar uns objectius propis a tothom.

- Quin és el perfil dels membres de l'Aula de Teatre?

Estudiants del primer nivell de l'Aula de Teatre - Hi ha de tot. Hi ha gent que és més talladeta i n'hi ha d'altres a qui has d'aturar, perquè de seguida es llancen a la piscina. Al final acaben sent tots molt extravertits, sobretot perquè s'agafen confiança i fan treballs molt atrevits. Acabem aconseguint un grup bastant homogeni.

- Per què és important que les universitats ofereixin aquesta mena d'activitats fora de l'horari acadèmic?

- Les activitats com el Aula de Teatre li donen vida a la Universitat. Són part de l'experiència vital i creen dinàmiques de grup. Se suposa que una universitat és un lloc on et formes com a persona i, si no disposa d'activitats com aquestes, significa que li manca una cosa molt important.