Vés enrere Un recorregut virtual per l’exposició “Un segle breu: col·lecció del MACBA”, guanya el Premi Domènec Font en Comunicació

El guardó, que entrega la Facultat de Comunicació de la UPF, ha reconegut el treball de recerca d’Adriana Vila, estudiant de l’Escola Mare de Déu de la Salut de Sabadell. Una recerca sobre la vulneració de la privacitat dels usuaris a la publicitat a Internet i una altra sobre els refugiats, guanyen els segons premis.

18.05.2020

“Museu virtual de l’exposició Un segle breu: Col·lecció MACBA mitjançant el software CUPIX”, d’Adriana Vila, estudiant de l’Escola Mare de Déu de la Salut de Sabadell, ha guanyat el Premi Domènec Font en Comunicació, que enguany arribava a la seva vuitena edició. El guardó, organitzat per la Facultat de Comunicació de la UPF, ha resolt un primer premi, dos segons i dues mencions especials.

Els premis reconeixen els millors treballs de recerca de batxillerat en les especialitats de periodisme, publicitat i relacions públiques i comunicació audiovisual. Amb la seva recerca, la guanyadora demostra la utilitat de les interfícies gràfiques digitals per representar el recorregut real d’una exposició en un espai virtual, en una societat on la demanda d’accés a la cultura i el desenvolupament de la tecnologia han facilitat l’aparició dels anomenats museus virtuals.

La recerca guanyadora demostra la utilitat de les interfícies gràfiques digitals per representar el recorregut real d’una exposició en un espai virtual

El jurat, format per Reinald Besalú, professor del grau en Publicitat i Relacions Públiques; Cristina Perales, professora del grau en Periodisme; i Alan Salvadó, professor del grau en Comunicació Audiovisual, ha valorat el fet que és “una recerca que, des d’una perspectiva teòrica, profunditza en l’origen i l’estat de la qüestió d’un objecte d’estudi novedós i, des d’una perspectiva pràctica, se’n fa una aplicació professional, invertint en el panorama museístic nacional”.

Dos segons premis per a la recerca sobre la vulneració de la privacitat dels usuaris a la publicitat d’Internet i els refugiats que arriben al nostre país

A banda del primer guardó, el jurat també ha entregat dos segons premis als treballs “La publicitat d’Internet està vulnerant la privacitat de les persones?”, d’Agustín Natali, de l’Institut Ramón Muntaner de Figueres; i “Targeta vermella”, d’Ester Montero, estudiant de l’Institut La Garrotxa d’Olot.

Pel que fa el primer, s’ha valorat “la seva rigorositat i exhaustivitat a l’hora de plantejar un tema d’especial rellevància avui en l’àmbit de la publicitat, com ho és la privacitat dels usuaris”. Al seu treball, l’autor ha conclòs que la publicitat a Internet vulnera la privacitat de les persones, a partir d’una anàlisi minuciosa de diferents tipus de publicitat online que utilitzen les empreses i entrevistes a experts.

Per altra banda, la recerca de Montero ha destacat perquè es tracta d’un “treball reflexionat i madur, emmarcat dins l’àmbit del periodisme on, a través d’una proposta audiovisual, es visibilitza un problema social actual”. Profunditza sobre les persones refugiades que arriben al nostre país i el que s’amaga rere d’elles, tant legal com emocionalment, i inclou, a més, un documental on l’autora recull en primera persona l’experiència d’una família refugiada.

El jurat ha atorgat mencions especials a dues recerques per la seva contribuició a la responsabilitat social i a la memòria històrica

També, s’han entregat dues mencions. “Representant l’irrepresentable: la música dels camps nazis a la gran pantalla”, de l’estudiant Celina Blasco, de l’IEA Oriol Martorell de Barcelona, ha rebut una menció especial per la seva contribució a la memòria històrica, per “ser una recerca original que amb una metodologia de gran rigor acadèmic contribueix a la preservació de la memòria històrica del segle XX”.

Finalment, s’ha atorgat una menció especial per la seva contribució a la responsabilitat social a la recerca “Discapacitat intel·lectual en la ficció audiovisual”, de Míriam Bantulà, Maria Grau, Clara Gumà i Maria Magnet, estudiants de l’Escola Pia Sarrià-Calassanç de Viladecans. El jurat ha reconegut “la seva sensibilitat respecte a una qüestió sovint invisibilitzada i el seu compromís amb una representació respectuosa de la discapacitat intel·lectual en la ficció audiovisual”.

Atesa la situació d’excepcionalitat, la cerimònia de lliurament de premis que cada any acull l’auditori del campus del Poblenou, s’ha ajornat i la data encara està per determinar.

Per a més informació

Notícia publicada per: