Vés enrere Sheila Boudount, alumni de Publicitat de la UPF, rep el Premi Impacte Universitats al Talent Jove pel seu Treball Fi de Grau

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que concedeix aquest guardó, ha considerat que el seu Treball Fi de Grau (TFG), que analitza el discurs dels streamers espanyols des d’una perspectiva feminista, és el millor TFG dels que optaven als premis, elaborats des d’universitats de tot Catalunya.

09.06.2023

Sheila Boudount Kouach, alumni de de la UPF, ha rebut el Premi Impacte Universitats al Talent Jove pel seu Treball Fi de Grau (TFG) de Publicitat i Relacions Públiques, que analitza el discurs dels principals streamers espanyols des d’una perspectiva feminista. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que concedeix aquest premi, ha considerat que el seu TFG és el millor dels treballs que s’han presentat a aquesta edició, elaborats durant el 2022 des d’universitats de tot Catalunya.

El guardó rebut per Sheila Boudount correspon a una de les 20 categories dels Premis Impacte, que tenen l’objectiu de reconèixer accions de màrqueting i comunicació amb impacte social i reconeixen tant campanyes i projectes en el seu conjunt com professionals destacats del sector. Els premis es van lliurar ahir al vespre al Teatre Prado de Sitges, durant la Nit de la Comunicació, esdeveniment lúdic i festiu adreçat a professional del sector. Tant els Premis Impacte com la Nit de la Comunicació estan organitzats pe Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, que enguany compleix el seu 25è aniversari.

Del Treball Fi de Grau de Sheila Boudount, el jurat dels premis ha destacat la qualitat de la seva anàlisi del discurs dels streamers espanyols de major impacte i que doni recomanacions als creadors de continguts digitals des d'una perspectiva feminista.  El seu treball, titulat “Yo estreameo, tú estreameas, ella estreamea: análisis de los discursos desde una perspectiva feminista”, va tenir com a tutor el catedràtic del Departament de Comunicació de la UPF Carlos Scolari.

Sheila Boudont, Premi Impacte al Talent Jove i alumni de la UPF: “Si el discurs comunicatiu vol oferir noves masculinitats, valors feministes i contribuir al benestar social, cal tenir en compte tots els mitjans, no només els tradicionals, i els streamers tenen molta més influència de la que ens pensem”.

Sheila Boudont ha agraït que els Premis Impacte hagin reconegut el valor social del seu treball, dedicat a un camp de recerca poc explorat fins ara: l’anàlisi del discurs dels streamers i com influeix en els imaginaris socials dels joves i en el seu benestar emocional. Per a Boudount, aquesta línia de recerca pot contribuir a cobrir un “buit” en l’estudi dels factors que incideixen sobre la salut mental dels joves, ja que normalment s’ha examinat més la influència social dels mitjans tradicionals.

“Si el discurs comunicatiu vol oferir noves masculinitats, valors feministes i contribuir al benestar social, cal tenir en compte tots els mitjans, no només els tradicionals, i els streamers tenen molta més influència de la que ens pensem”. Boudount constata que, entre els streamers de major impacte social, encara proliferen els discursos masclistes, però remarca: “no s’ha de culpabilitzar els generadors de continguts o atribuir-los tota la responsabilitat, és un sistema el que genera aquests continguts, unes plataformes, una audiència... Cal analitzar com es pot canviar tot el conjunt”.

Abans d’accedir als estudis de Publicitat i Relacions Públiques, l’alumni de la UPF guardonada va accedir a la Universitat Pompeu Fabra a través del denominat Grau Obert. Aquest model d’estudis innovador permet que els estudiants puguin cursar assignatures de diferents graus (durant un mínim de tres trimestres o un màxim de quatre) abans de triar aquell en què es volen titular. També ha cursat un Mínor en Introducció als Estudis Globals a la UPF. Els mínors són formacions complementàries perquè l’alumnat pugui adquirir competències concretes d’una àrea de coneixement diferent a la del nucli principal dels seus estudis.

Els Premis Impacte guardonen un alumni de la UPF per segon any consecutiu

Els Premis Impacte són els més importants d’arreu de l’Estat pel que fa al reconeixement individual dels professionals de la Publicitat i les Relacions Públiques. Aquest és el segon any consecutiu que un alumni de la UPF rep aquest reconeixement. En l’edició de 2022, l’alumni del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat, Alex Krieger, també va rebre el Premi Impacte al Talent Jove.

04. Educació de qualitat
05. Igualtat de gènere