Vés enrere "Amnèsia", un treball sobre la percepció humana del temps, guanya el premi Domènec Font en Comunicació

El guardó l'ha rebut Jordina Cascante Riberès del centre Daina Isard SCCL d’Ensenyament d’Olesa de Montserrat. Aquest any s'han valorat un total de 55 candidats, un nombre rècord respecte dels anys anteriors.

01.06.2022

El premi Domènec Font en Comunicació ha celebrat la seva desena edició el dimarts 31 de maig a les 17.00h, a l’Auditori del campus del Poblenou. Aquest any, la Facultat de Comunicació ha valorat un total de 55 treballs, un nombre rècord respecte dels anys anteriors. La guanyadora, Jordina Cascante Riberès del centre Daisa Isard SCCL d’Enseyament d’Olesa de Montserrat, ha realitzat una exposició museística sobre la percepció humana del temps.

Els premis reconeixen els millors treballs de recerca de batxillerat a Catalunya en les especialitats de periodisme, comunicació audiovisual i publicitat i relacions públiques. Carles Pont, degà de la Facultat de Comunicació, ha ressaltat que aquest premi "És un acte que fa molta il·lusió, tant pel reconeixement a uns treballs excel·lents com pels ponts que s'estableixen entre la universitat i els instituts d'arreu de Catalunya". A més, ha destacat la figura de Domènec Font Blanch, historiador i catedràtic de Teoria i Història del Cinema del Departament de Comunicació de la UPF que dona nom a aquest premi.

Els 15 finalistes han resumit en dos minuts les línies de recerca dels seus treballs i les seves conclusions. Mar Guerrero, doctora en Comunicació Social i membre del jurat, ha fet una valoració global de tots els treballs i ha volgut reconèixer la tasca executada pels candidats, l'entusiasme dels pares i mares a casa i la implicació seus tutors d'institut.

Aquest any, hi ha hagut dues mencions, dos segons premis i un primer guardonat. Jordina Cascante Riberès de l'Escola Daina Isard SCCL d’Ensenyament ha guanyat el primer premi pel seu treball Amnèsia. Tal com ha mencionat l'autora "La investigació s'ha centrat a entendre què és el temps. A través d'una anàlisi des dels conceptes de passat, present i futur s'ha buscat una lògica teòrica sobre la qual poder edificar una exposició performativa". El jurat ha destacat l'excel·lència del treball per estudiar aquesta percepció en els éssers humans d'una manera tan original.

Guanyadora Premi Domènec

El segon premi ha sigut atorgat Versió original de Pol Ortuño Dalmau, de la Salle Manlleu. El treball ha indagat sobre la viabilitat dels films originals en llengua catalana, per determinar quines són les principals causes del poc abast del cinema original en català. "Per a fer-ho, he investigat l'estat actual de la llengua catalana, el funcionament de la indústria cinematogràfica i, finalment, un estudi de cas del film Pa negre" explica Ortuño. El jurat ha aplaudit l'anàlisi sòlida i rigorosa d'una qüestió de gran actualitat i molt rellevant.

Finalment, el darrer segon premi se l'ha endut Sara Pérez Hurtado de l'Escola Gravi de Barcelona pel seu treball La pandèmia darrere els titulars. El seu interès pel tema neix a partir de la idea d'analitzar la situació de pandèmia mundial que van viure fa un any. "Vaig partir de la hipòtesi que la ideologia política dels diaris condicionava la manera de tractar la informació apareguda en aquests" destaca Pérez.

Mencions als millors treballs en perspectiva de gènere i projectes de creació

Cristina Perales, professora del grau en Periodisme, ha fet entrega de la menció per a treballs sobre perspectiva de gènere. Mireia Llongarriu Nogué de l'Institut Abat Oliba de Ripoll ha guanyat amb el seu treball Be you. Trenca les normes i sigues tu per la seva exposició acurada sobre els rols i estereotips de gènere en el món de la moda, així com per la proposta innovadora per trencar-los a través d'una marca de roba personal.

Pel que fa a la menció per a treballs de projecte de creació l'ha rebut Marina Miyar Prieto de l'Institut Vila de Gràcia de Barcelona amb Lo que nos pasa cuando no nos pasa nada. La dimensió surrealista de David Lynch com a referent d'una creació audiovisual. Reinald Besalú, doctor en Comunicació Pública, ha subratllat la capacitat de l'autora per "conjugar amb èxit l'anàlisi crítica de la teoria i algunes obres de la història del cinema amb la creació audiovisual pròpia, tot donant forma a una per d'un gran poder de suggestió que fa justícia als orígens surrealistes que invoca".

Cinc guanyadors del X Premi Domènec Font en Comunicació

Àlbum de fotos