Vés enrere ROTOR, la nova aplicació mòbil de Reactable per a la creació de música electrònica

Que Reactable Systems S.L., spin-off de la Universitat , llança el 13 d’octubre. Algunes de les novetats que inclou han estat desenvolupades en el projecte europeu GiantSteps, que coordina Sergi Jordà, investigador del Grup de Recerca en Tecnologia Musical.

13.10.2016

El 13 d’octubre, Reactable Systems, S.L., l’empresa derivada (o spin-off ) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), ha anunciat la sortida al mercat de ROTOR,  una nova aplicació mòbil (app) que converteix un iPad en una completa suite per a la creació de música electrònica en viu. ROTOR permet una experiència musical tangible, la mateixa que va captivar a músics com ara  Björk, Coldplay o Gui Boratto.

Algunes de les innovacions que inclou la nova aplicació per a mòbil són resultats del projecte del 7è. Programa Marc de la Comissió Europea, GiantSteps (Seven League Boots for Music Creation and Performance), que finalitza l’1 de novembre del 2016, del qual Sergi Jordà, membre del Grup de recerca en Tecnologia Musical (MTG) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, n’és el coordinador científic. GiantSteps té com a objectiu principal la creació d’una nova generació d'instruments musicals digitals capaços d'alliberar el potencial creatiu dels professionals, els musics amateurs i, fins i tot, dels infants.

Un instrument únic dissenyat per a la creació en viu i la interacció

Els creadors de ROTOR expliquen que no es tracta d’un sintetitzador convencional, ni d’un seqüenciador, és quelcom més que incorpora elements d’ambdós i que proporciona l'experiència tangible de Reactable a l'iPad,  per primera vegada. ROTOR inclou dotzenes de mòduls, entre instruments, efectes, moduladors i controladors, tots ells interconnectables entre si, per facilitar la creació més expressiva i complexa.

L’aplicació disposa de controladors exclusius especialment concebuts per a iPad que es poden adquirir per separat i que estaran a disposició del públic a primers de novembre. Això significa que si bé es mantenen totes les prestacions multitouch estàndard, la capacitat de controlar qualsevol paràmetre movent i girant els controladors sobre la superfície de l’iPad afegeix tres graus de llibertat més a cada mà.

Sempre en sincronia i to. Del control a la serendipitat més inspiradora

incorpora algorismes de detecció de tonalitat en temps real, que garanteixen que tots els loops, mostres i seqüències, romanguin sempre no només en sincronia, sinó també en harmonia entre si.

A més, inclou dotzenes de panells de control multitouch, com teclats virtuals, seqüenciadors polifònics i monofònics pas a pas i panells 2D, que faciliten el control en temps real de cada detall o matís de la sessió. D’altra banda,  incorpora també tot un univers de complexes creacions generatives i impredictibles per afavorir la serendipitat més inspiradora. Tot això, combinat amb les seves prestacions per a l'enregistrament en viu, “converteix ROTOR en la màquina definitiva per a la creació de loops”, han afirmat els seus creadors.