Vés enrere Prop de trenta entitats del món del voluntariat i la cooperació es van aplegar a la Fira UPF Solidària

La Fira, que ha tingut lloc el 15 d’octubre al campus de la Ciutadella, ha inclòs la taula rodona “Refugiats: quin paper hi juguem nosaltres?", amb la participació de Sor Lucía Caram i de dos professors i una estudiant de la UPF implicats en aquesta temàtica.

16.10.2015

El campus de la Ciutadella ha acolllit per tercer any consecutiu la Fira UPF Solidària,  un punt de trobada per a associacions i entitats que porten a terme la seva tasca en aquest àmbit, que ha tingut lloc el 15 d’octubre al pati de l'edifici Jaume I, entre les 10.00 a les 17.00 hores.

L'esdeveniment, obert a tothom, ha tingut una representació d'aquelles entitats que treballen en el camp de la solidaritat i la cooperació i que, a més a més, estan vinculades d'alguna manera a la UPF o a algun dels membres de la seva comunitat.

En total, han estat 29 les entitats participants, que porten a terme activitats relacionades amb projectes de desenvolupament i emprenedoria social, la protecció dels drets humans, la lluita contra les desigualtats o l’ajuda als col·lectius més desafavorits, especialment nens i joves en risc d’exclusió social.

L’educació, l’alimentació, la salut, la integració social, la inserció laboral, l'obtenció de crèdit per el desenvolupament o el consum conscient i crític són algunes de les necessitats que aquestes entitats intenten cobrir, sense ànim de lucre, a partir de la seva tasca.

En el marc de la celebració dels 25 anys de la Universitat, la fira ha comptat enguany amb una mostra dels projectes en els quals ha col·laborat UPF Solidària des de la seva creació, l’any 2007. Aquesta plataforma, que ha tingut un estand propi a la Fira, ofereix ajuts econòmics a activitats de solidaritat i de cooperació, a partir de diners que provenen de les aportacions fetes pels propis membres de la comunitat universitària.

El rol de la societat davant els refugiats, a debat

Com a activitat paral·lela a la Fira, s’ha celebrat la taula rodona “Refugiats: quin paper hi juguem nosaltres?”. L’acte, que ha abordat la crisi dels refugiats des de diferents perspectives personals i institucionals, ha estat moderat per Christopher Tulloch, periodista i professor del Departament de Comunicació de la UPF, expert en cobertura de conflictes armats.

Hi han participat Sor Lucía Carammonja dominica que fomenta la solidaritat contra la pobresa a través de diverses entitats d'atenció a persones en risc d'exclusió; Rose Mapon, estudiant de la UPF i activista nascuda al Camerun, que ha viscut diferents conflictes socials i migratoris en països africans; i els professors de la UPF Jordi Mir, expert en temes d'immigració i membre del Grup de Recerca en Moviments Socials i Albert Sales, assessor de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona.

Galeria d'imatges publicada a Flickr