Vés enrere Potenciar l’ús de continguts d’àudio lliures en la indústria creativa

Potenciar l’ús de continguts d’àudio lliures en la indústria creativa

És el que es proposa AudioCommons, un projecte Horitzó 2020 que lidera el Grup de Recerca en Tecnologia Musical. Les principals idees del projecte es presenten en una sessió, el proper 20 de gener, de 10.00 a 13.30 hores a l’aula 55.309 del campus del Poblenou.

13.01.2016

AudioCommons és una nova iniciativa amb el suport de la Comissió Europea a través del programa Horitzó 2020 que té com a objectiu apropar continguts Creative Commons d'àudio a les indústries creatives.

El consorci del projecte, liderat pel Grup de Recerca en Tecnologia Musical (MTG) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, promourà l'ús dels continguts d'àudio obert i el desenvolupament de tecnologies amb les quals donar suport a l’ecosistema compost per dipòsits de continguts, eines de producció i usuaris. Aquestes tecnologies permetran la reutilització de material d'àudio i facilitaran la seva integració en els fluxos de treball de producció utilitzats per les indústries creatives.

Perquè,  com ha manifestat Serra, coordinador del MTG i investigador principal del projecte, “tots aquests materials es troben sense etiquetar correctament i per tant difícils d’identificar pels motors de cerca. A més, la naturalesa d’aquests continguts els fa poc estructurats o estructurats no de manera uniforme, la qual cosa limita la possibilitat de ser recuperats i reutilitzats”.

Els membres del consorci es reuneixen per fer una presentació del projecte

El dimecres 20 de gener, de 10.00 a 13.30, a la sala 55.309 del campus del Poblenou de la UPF, tindrà lloc una presentació del projecte. En aquesta jornada s’explicaran els continguts de les  idees centrals que hi ha darrere d'aquesta iniciativa i,  cadascun dels socis farà una introducció de les seves corresponents aportacions a AudioCommons.

Formen part d’aquest consorci el Centre for Digital Music de la Universitat Mary Queen de Londres i la Universitat de Surrey (Regne Unit) i les empreses JamendoAudioGaming i Waves,  instituts de recerca capdavanters en el so i la computació musical, així com actors clau del sector empresarial.  Tindrà una durada de tres anys, a partir de primers del 2016.

El programa de la jornada començarà a les 10.00 hores amb una presentació d’AudioCommons, del seu ecosistema i la seva connexió amb projectes desenvolupats al MTG com ara Freesound, AcousticBrainz i Essentia,  a càrrec de Xavier Serra, coordinador del MTG i Frederic Font, investigador del MTG.

Seguidament, al llarg del matí fins a les 13.30 hores, aniran fent les seves intervencions els centres del consorci d’AudioCommons amb les seves aportacions sobre els seus respectius àmbits d’expertesa (anotació i ontologies musicals, llicències, audiojocs, anàlisis i motors de cerca d’àudio, etc.).