Vés enrere Neix HackLab, un nou espai singular al campus del Poblenou

Neix HackLab, un nou espai singular al campus del Poblenou

Una iniciativa per promoure la cultura autogestionada de col·laboració i aprenentatge. S'ha obert avui, a les 9.30 hores, amb una primera trobada al voltant de la robòtica a càrrec de PAL Robotics que ha presentat les eines que permeten a qualsevol persona simular el seu robot humanoide REEM.
28.10.2014

hacklabAvui, 29 d'octubre, a les 9.30 hores, ha obert les seves portes el HackLab amb una primera trobada amb la qual s'ha constituït formalment un nou espai singular a la UPF.

La primera trobada ha girat al voltant de la robòtica,  per la qual cosa s'ha convidat a l'empresa PAL Robotics a presentar el robot humanoide REEM i les eines ROS (Robot Operating System) que permeten a qualsevol persona simular de manera realista aquest model de robots. Entre els assistents, s'han aplegat estudiants i professors de l' ESUP, i investigadors del DTIC i del Departament de Comunicació.

HackLab és un espai físic singular, situat a l'aula 50.105 de la Biblioteca/Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Informació (CRAI) del campus del Poblenou de la UPF, que té per objectiu fomentar l'autoaprenentatge, l'intercanvi de coneixements, idees i inquietuds, la col·laboració al voltant de temes relacionats amb la tecnologia, la comunicació, les arts digitals, etc.

Aquest nou espai promou la cultura autogestionada de col·laboració i aprenentatge i va més enllà de les tasques habituals dels seus membres, estudiants, professors i investigadors.

HackLab és també una marca que dóna suport i impulsa les iniciatives i inquietuds que sorgeixen en la comunitat UPF en connexió amb oportunitats externes a la Universitat i que poden ser d'interès. Va dirigit a tota la comunitat UPF,  posant especial èmfasi en els seus estudiants.

Alguns exemples d'aquestes iniciatives que ja participen amb el HackLab són la xarxa col·laborativa Guifi.net, la comunitat de desenvolupament en arduino i Xbee Hands-on Wireless Sensor Networks o el workshop de programació per al ACM-UPF Contest 2014.

Un aspecte fonamental de les activitats del HackLab és el seu caràcter independent de les tasques regulars de docència i recerca de la UPF.

HackLab s'ubica a la sala 50.105, al CRAI del campus del Poblenou.

La informació general sobre ús de l'espai està disponible en aquest enllaç.

Per a contacte, propostes de col·laboració i participació, suggeriments i inscripcions a la llista de distribució del HackLab: [email protected]