Vés enrere HackLab comença un nou curs ple de novetats en el seu primer aniversari

HackLab comença un nou curs ple de novetats en el seu primer aniversari

Amb especial interès en el foment de la participació de les dones en les tecnologies, fins i tot des de la seva infància, i amb tallers sobre impressió  d'imatges mèdiques en 3D,  i de xarxes definides per programari per a les tecnologies de la informació. Aquestes són algunes de les activitats previstes en aquest espai adreçat a la comunitat UPF.
06.10.2015

HackLab és un espai físic a la Biblioteca/CRAI del campus del Poblenou de la UPF que fomenta l'autoaprenentatge, l'intercanvi de coneixements i idees i la col·laboració al voltant de temes com la tecnologia, la comunicació o les arts digitals. Està obert a tota la comunitat UPF, però amb un èmfasi molt directe en la comunitat d'estudiants. Un aspecte fonamental de les activitats del HackLab és el seu caràcter separat de les activitats de docència i recerca formals de la UPF.

La segmentació d'imatges i la impressió en 3D revolucionen el sector sanitari

hacklabeart-model-assembledGlòria Macià i Joan Puig,  dos joves estudiants dels darrers cursos del grau en Enginyeria Biomèdica de la Universitat Pompeu Fabra han organitzat,  en el marc del Hacklab, un curs d'impressió 3D d'imatges mèdiques en dues sessions, la primera celebrada el 2 d'octubre i la segona el proper 16 d'octubre,  en el campus del Poblenou de la UPF.

En aquest curs,  els estudiants aprenen a segmentar escàners (CT i MRI) amb 3DSlicer i preparar-los per imprimir en 3D. S'introdueixen les bases per configurar el programari, els paràmetres i algunes eines bàsiques per al pre i post processat del model 3D imprès.  El curs és  un punt de trobada de l'àmbit acadèmic i amb el món professional atès que  "Aquestes tecnologies estan revolucionant el sector sanitari", afirmen els joves organitzadors.

La programació és una professió de futur, també per a les dones

Diverses actuacions promouen l' interès de les dones cap a les tecnologies i la informàtica. Per exemple, la UPF acull les reunions mensuals del PyLadiesBCN, una iniciativa internacional per despertar vocacions entre les dones.

El 8 d'octubre, a les 14.30 hores, en el HackLab,  se celebrarà una reunió col.laborativa amb membres de  Girls in Lab, moviment promotor dels GirlsHack per a nenes i adolescents (de 6 a 18 anys) per promoure les TICs. Aquest vídeo mostra la primera  GirlsHack "Falling in Code" del mes de març del 2015.

Tallers i competició amb SDN, una revolució en les tecnologies de la informació

En el marc del espai HackLab, i en col·laboració amb el nou màster en Wireless Communications que imparteixen conjuntament la UPF i la UPC, el 26 d'octubre, i2cat organitza un activitat sobre Xarxes Definides per Programari (SDN).

hacklabsdnLa virtualització i la tecnologia en el núvol han transformat la forma que s'aprovisiona la informàtica i l'emmagatzematge de la informació. Tot i així, "tenim encara una xarxa que és molt rígida i inflexible", expliquen els organitzadors. En aquest context, les SDN permeten controlar tota la xarxa des d'un únic punt, amb el principal avantatge d'oferir agilitat i contribuir a reduir notablement els temps d'aprovisionament, de setmanes a minuts.

El taller introduirà les SDN, la importància que tenen a nivell internacional i les aplicacions d'aquest model disruptiu i  innovador. Per exemple, el taller inclou proof of concept basada en codi obert Open Contrail, una eina SDN en NFV (network-function virtualization) en què es poden desplegar serveis de xarxa de manera àgil i amb un sol clic. En una segona fase del taller, els participants posaran en pràctica els coneixements adquirits desenvolupant les seves pròpies solucions basades en Open Contrail en una competició o hackathon.

Més informació:

Segueix totes les activitats del HackLab a:

Dona't d'alta a la llista de distribució de les activitats a: