Vés enrere Desafiant l’ètica de les tecnologies emergents

Desafiant l’ètica de les tecnologies emergents

Demà, 17 de febrer, tindrà lloc la presentació del llibre «HUMANIDAD∞. Desafíos éticos de las tecnologías emergentes» al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.
16.02.2016

Presentació del llibre HUMANIDAD∞La incorporació de les tecnologies emergents al nostre cos i la nostra ment obren una nova era. I aquesta “millora” de l’ésser humà per fer-lo més intel·ligent, longeu, perfecte i feliç comporta riscos. Demà, 17 de febrer, la presentació del llibre «HUMANIDAD∞. Desafíos éticos de las tecnologías emergentes» (EIUNSA, 2016), coordinat per Miquel Àngel Serra, gestor de projectes del Laboratori de Neurofarmacologia de la Universitat Pompeu Fabra, i Albert Cortina, director de l’Estudi DTUM, plantejarà els riscs associats a l’avenç de les noves tecnologies.

La sessió estarà presidida per Cèsar Nombela, rector de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo de Santander (UIMP), i per Teodoro Sánchez-Ávila, president de la Fundació Tatiana Pérez de Guzmán el Bueno, patrocinadors de l’acte. Tot seguit hi haurà un debat amb la presència dels dos coordinadors del llibre, Albert Cortina i Miquel Àngel Serra, i dos dels seus coautors, Jon Andoni Duñabeitia i Ramon López de Mántaras.

Contempla la societat actual l'ètica de les noves tecnologies?

La ideologia transhumanista pretén oferir a les societats contemporànies un relat futurista que doni una cobertura filosòfica i ètica a la dimensió tecnològica del projecte neoliberal postmodern en aquest segle XXI. D’altra banda, la neuroeducació, una nova visió de l’ensenyament basat en el cervell, ha nascut a l’empara d’una revolució cultural que s’ha anomenat neurocultura. Serà la neuroeducació un element essencial en aquest nou paradigma evolutiu que afronta la humanitat?

Aquesta activitat vinculada a l’exposició +Humans del CCCB planteja els límits ètics sorgits amb l’avanç tecnològic mitjançant un debat sobre el millorament humà, la neuroeducació i la singularitat tecnològica.

Què? Presentació del llibre «HUMANIDAD∞. Desafíos éticos de las tecnologías emergentes»

Quan? Dimecres, 17 de febrer a les 18:00 h

On? Al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (C/ Montalegre, 5, Barcelona).

Entrada lliure. Inscripcions aquí

Més informació al web del CCCB