Vés enrere Primera Jornada de Comunicació en Emergències: deontologia, actors i noves tecnologies

Organitzada pel Departament de Comunicació, se celebrarà el 5 de novembre, de 10.00 a 14.00 hores, a la sala Polivalent de l’edifici Tànger del campus del Poblenou. Un debat sobre l’exercici comunicatiu en situacions de crisi i de risc, obert a tothom.

30.10.2015

La primera jornada de comunicació en emergències organitzada pel Departament de Comunicació amb la participació de l’Observatori de la Comunicació Científica (OCC) i el Grup de Recerca en Periodisme (GRP), vol reflexionar sobre l’exercici comunicatiu en situacions de crisi i de risc. L’objectiu principal de la trobada és posar en comú reflexions, estudis i pràctiques professionals dels diferents actors que treballen entorn d’aquest tipus de situacions tant en l’administració com periodistes i responsables de comunicació d’empreses.

L’acte se celebrarà el 5 de novembre, de 10.00 a 14.00 hores, a la sala Polivalent de l’edifici Tànger del campus del Poblenou i s’iniciarà a la la sala Polivalent de l’edifici Tànger del campus del Poblenou. Estarà presentat per Sergi Cortiñas, vicedegà de la titulació de Periodisme i director de l’Observatori de la Comunicació Científica a la UPF. La inauguració anirà a càrrec de Joan Delort i Menal, director general de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya.

La Jornada s’articula al voltant de tres mòduls, el primer dels quals sobre noves tecnologies i emergències estarà moderat per Marc Homedes, cap de Comunicació de la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya i intervindran Raúl Montilla, periodista de La Vanguardia; Xavier Ribera, cap de Comunicació de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i Felipe Alonso membre de l’Observatori de la Comunicació Científica de la UPF amb una ponència sobre “La crisi de les emergències com a retorn d’allò real”.

A les 11.30 hores,  Salvador Alsius, periodista i professor del Departament de Comunicació de la UPF i vicepresident del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) des del mes d’octubre del 2014, moderarà el segon mòdul sobre la deontologia i les situacions d’aflicció, en què intervindran Marc Garriga, periodista de Catalunya Ràdio; Gemma Liñan, periodista de 8TV especialitzada en emergències i successos; Mònica Planas, crítica de televisió i professora de la Universitat Rovira i Virgili.

Finalment, el tercer mòdul de la Jornada, a partir de les 12.45 hores, versarà sobre els actors i reptes professionals de la comunicació en una situació d’emergència: periodistes de mitjans i comunicadors. Estarà moderat per Carles Pont, professor del Departament de Comunicació de la UPF, expert en comunicació en situacions de crisi i periodista. Intervindran Núria Iglesias, cap de premsa dels Bombers de la Generalitat de Catalunya, i Anna Punsí, periodista de la Cadena Ser. Ricard Gili, periodista i docent de la comunicació farà una presentació sobre “Relació de periodistes i administració en situacions d’emergència”.

La Jornada, que es oberta a tothom,  es clausurarà a les 14.00 hores i està especialment dirigida a l’administració: protecció civil de municipis,  bombers, policies, serveis sanitaris, responsables polítics i de partits, periodistes de mitjans de comunicació, gestors de la comunicació a l’administració i a les empreses, i als acadèmics que reflexionen entorn del risc, l’emergència i la comunicació de crisi.

La primera Jornada de Comunicació en Emergències: deontologia, actors i noves tecnologies ha comptat amb la col·laboració del Consell de l’Audiovisual, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya i el Col·legi de Periodistes de Catalunya.