Vés enrere La Universitat Pompeu Fabra i la Fundación Ramón Areces col·laboraran en activitats acadèmiques, culturals i de compromís social

Amb la signatura d'aquest conveni marc, que preveu l'organizació de conferències, reunions científiques, visites d'acadèmics de prestigi i la publicació de llibres, la UPF passa a ser el centre de referència de la Fundación a Catalunya.
16.07.2015

De izD'esquerra a dreta: Raimundo Pérez-Hernández, Jaume Casals i José García MontalvoLa Universitat Pompeu Fabra i la Fundación Ramón Areces han signat un conveni marc de col·laboració, en virtut del qual ambdues institucions cooperaran en els àmbits de la docència, la recerca, la cultura i el compromís social.

Amb aquest acord, la UPF passa a ser un centre de referència a Catalunya de la Fundación, una entitat sense ànim de lucre que té l'objectiu de promoure estructures de recerca i augmentar la producció científica de qualitat a Espanya.

El conveni ha estat signat aquest migdia a l'edifici del Rectorat per part de Jaume Casals, rector de la UPF, i Raimundo Pérez-Hernández, director de la Fundació Ramon Areces. Ha assistit a l'acte de signatura José García Montalvo, professor del Departament d'Economia i Empresa de la UPF, membre del Consell de Ciències Socials de la Fundación i impulsor de l'acord.

El conveni signat, que té una vigència d'un any (prorrogable), vol ser un marc general de col·laboració entre les dues entitats, per tal de compartir recursos i instal·lacions i impulsar activitats conjuntes en els terrenys dels estudis, la recerca, la docència, la difusió del coneixement, la cultura, i promoure iniciatives de compromís social.

Algunes de les activitats que es podran portar a terme són l'organització de conferències, seminaris i reunions científiques (de cara al curs vinent, es preveu una conferència a la UPF sobre Data Science, finançada per la Fundación), visites d'acadèmics de prestigi i l'edició i publicació de documents i llibres. Així mateix, aquestes accions es difondran a tota la comunitat universitària i s'obriran a la seva participació, amb la possibilitat d'obtenir-ne algun reconeixement.

La Fundación Ramón Areces, que col·labora amb universitats i centres de recerca de prestigi, com ara el Massachussetts Institute of Technology (MIT), és una entitat que està compromesa amb el progrés, la recerca, l'educació i la cultura. Promou i finança projectes de recerca científica, cultural, social i econòmica, per tal d'augmentar la producció científica i generar noves oportunitats per a joves investigadors.