Vés enrere Joshua Gans presenta un seminari departamental per explorar les tecnologies disruptives

Una nova investigación mostra com experimenten les empreses per tal de mitigar els conflictes interns i adoptar tecnologia disruptiva.

31.03.2023

Joshua Gans presenting the March departmental seminar

L'1 de març, Joshua Gans va presentar un seminari departamental titulat A Theory of Visionary Disruption (‘Una Teoria de la Disrupció Visionària’), en què va explicar les diverses reaccions que es produeixen a les empreses quan introdueixen noves tecnologies “disruptives”.

Quan s’implanta una nova tecnologia, poden sorgir conflictes d’interessos interns entre els diferents actors de l’empresa que l’aplica. Davant de la incertesa, algunes persones pensen que és una bona idea, i d’altres, que no. Quan això passa, és difícil que tothom estigui d’acord; per tant, poden sorgir problemes. Perquè tothom estigui conforme, l’empresa pot fer experiments comparant l’statu quo amb l’explotació de la nova tecnologia.

El professor Gans va parlar, doncs, del sistema que tenen les empreses per triar els experiments adequats. Va demostrar que, quan aquestes no tenen molts recursos, han de prestar molta atenció en quins experiments fan. D’altra banda, les empreses que ja disposen de recursos suficients poden fer més proves; tot i que també poden trobar-se amb problemes amb els quals, internament, tothom no hi estigui d’acord.

Joshua Gans és professor a la Rotman School of Management, de la Universitat de Toronto, i és titular de la Càtedra Jeffrey Skoll d’Innovació Tècnica i Emprenedoria. També és l’economista en cap del Laboratori de Destrucció Creativa de la Universitat de Toronto. Abans va ser professor d’economia a la Melbourne Business School, a Austràlia.

La recerca del professor Gans inclou la naturalesa de la competència i la innovació tecnològica, el creixement econòmic, l’economia editorial, l’organització industrial i l’economia reguladora. Té el títol de doctor en Economia per la Universitat de Stanford, i un títol honorífic en Economia per la Universitat de Queensland. El professor Gans ha escrit diversos llibres de text i de ciències polítiques, així com nombrosos articles en diferents revistes d’economia.