Vés enrere Un debat sobre transparència, reptes i retiment de comptes dels mitjans de comunicació

Dins del projecte europeu MediaACT que estan duent a terme diversos membres del Departament de Comunicació liderats per Salvador Alsius. Tindrà lloc el 30 de novembre, de 16.00 a 18.30 hores, a la sala de graus de l’edifici Tànger del campus del Poblenou.

27.11.2015

Professors del Grup de Recerca en Periodisme (GRP) del Departament de Comunicació de la UPF, coordinats per Salvador Alsius, formen part del consorci del projecte europeu MediaACT (Media Accountability and Transparency in Europe). Una iniciativa del 7è programa Marc de la Comissió Europea per tal d'estudiar els sistemes de retiment de comptes dels mitjans de comunicació de tretze països, en la seva majoria europeus.

Dins les activitats del projecte, el dilluns 30 de novembre, de 16.00 a 18.30 hores, a la sala 55.309 del campus del Poblenou de la UPF  (Sala de graus de l’edifici Tànger), tindrà lloc la sessió “Media accountability 2.0: transparency, self-regulation and readers' participation

El programa de l’acte compta amb la participació de Sussane Fengler, directora de l’Institut Erich Brost de la Universitat de Dortmund i investigadora principal del projecte MediaACT amb la ponència: “Media Accountability in Europe: New solutions for new crisis and challenges”.

Tot seguit, Salvador Alsius intervindrà amb “Retos del periodismo de calidad y rendición de cuentas de los medios en la era actual“, que donarà pas a la darrera part del programa a càrrec d’Isaac Salvatierra, director de l’Ara digital, amb “El periodismo y la connectividad permanente”.

L’acte estarà moderat per Ruth Rodríguez, professora del Departament de Comunicació de la UPF i investigadora del projecte MediaACT.

Dins dels objectius de MediaACT està prevista l’elaboració d'un estudi analític rigorós i contrastat sobre l'autonomia informativa i els estàndards que segueixen els mitjans a cada país per tal de desenvolupar polítiques que garanteixin la llibertat d'expressió i l'autoregulació en una societat participativa i democràtica.

Els professors del Departament de Comunicació que participen a MediaACT són: Marcel Mauri, Ruth Rodríguez, Mònica Figueres, Carles Singla, Christopher Tulloch i Francesc Salgado, tots ells coordinats per Salvador Alsius.