Vés enrere El tractament que les refugiades reben als mitjans de comunicació, en una xerrada

Lluís Caelles, Anna Palou i Laia Altarriba, periodistes que han viatjat a l’illa grega de Lesbos, participaran el 27 d’abril en aquest acte organitzat per la comissió Refugiades de l’Assemblea d’Estudiants Campus Ciutadella.
25.04.2016

La Comissió Refugiades, creada per l’Assemblea d’Estudiants Campus Ciutadella, organitza la xerrada “La mirada dels mitjans sobre les refugiades”, que reflexionarà sobre el paper dels mitjans de comunicació en el tractament d’aquesta crisi que interpel·la directament al conjunt de la comunitat internacional.

L’acte, que tindrà lloc el 27 d’abril, a les 13.00 hores, a l’aula 40.244 de l’edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella, comptarà amb les intervencions de tres periodistes que han pogut copsar de primera mà la situació dels refugiats a l’illa grega de Lesbos, el principal punt d’entrada a Europa d’aquest col·lectiu des de les costes turques.

Es tracta de Lluís Caelles, professor associat del Departament de Comunicació de la UPF i periodista de la secció d’Internacional a TV3, enviat especial a la regió; Anna Palou, vinculada a Ràdio Rubí i membre de la plataforma ciutadana Stop Mare Mortum, i Laia Altarriba, periodista del diari digital Crític.

Està previst que el 4 de maig tingui lloc una segona xerrada, amb els ponents encara per confirmar, que tractarà sobre la recuperació de la memòria històrica, i  intentarà establir un paral·lelisme entre els exiliats republicans durant la Guerra Civil i els refugiats que arriben actualment a Europa.

La Comissió Refugiades es va crear el passat mes de novembre del 2015 amb l’objectiu de sensibilitzar l’estudiantat sobre la crisi humanitària i, a partir d’aquesta presa de consciència, implicar-lo per tal de poder ajudar les persones refugiades que puguin arribar a casa nostra.