Vés enrere El Bitcoin, tema de la lliçó inaugural dels estudis de l'Escola Superior Politècnica

A càrrec de Carlos Steinblock,  membre de la Barcelona Bitcoin Community i fundador de l'empresa BTC-Guardian, va tenir lloc l'1 d'octubre a l'auditori del Poblenou. La celebració de l'Open Bitcoin Day @UPF va ser la primera de les activitats previstes per el present curs acadèmic.
02.10.2015

bitcoinLa lliçó inaugural dels estudis d'enginyeria va aplegar més de 200 alumnes que cursen els graus que imparteix l'Escola Superior Politècnica (ESUP) de la UPF. Va tenir lloc l' 1 d'octubre ,  a l'auditori del campus del Poblenou,  enguany en el marc de l'Open Bitcoin Day @UPF, una jornada organitzada per la UPF conjuntament amb Barcelona Bitcoin Community.

L'objectiu de la jornada va ser donar a conèixer els fonaments del funcionament de la moneda digital Bitcoin a la comunitat universitària. Aquesta ha estat la primera activitat d'un programa d'actes que s'esdevindran al llarg del present curs acadèmic.

Open Bitcoin Day @UPF es va iniciar a les 10.00 hores del matí, a l'auditori del campus del Poblenou de la UPF (Roc Boronat, 138. Barcelona), amb la presentació a càrrec dels seus organitzadors, Miquel Oliver, sotsdirector de comunicació de l'Escola Superior Politècnica  de la UPF, Miquel Pavón (ATMs B.E.) i Mike Mihaylov (Barcelona Bitcoin Community).

Tot seguit, Àngel Lozano, vicerector de Política Científica de la UPF amb Enric Peig,  degà de l'Escola Superior Politècnica, van presentar Carlos Steinblock,  membre de la Barcelona Bitcoin Community ifundador de l'empresa BTC-Guardian, com a ponent convidat,  per impartir la lliçó inaugural " Revolución en cadena. Guía para principiantes" .

Bitcoin,  una opció que pot canviar la noció d'economia

En la seva lliçó,  Steinblock va introduir les regles de joc que l'ús d'aquesta moneda digital o criptomoneda suposarà per a les transaccions econòmiques,  quina serà l'evolució de la  Bitcoin 3.0, i va proposar una guia detallada per a formar part d'aquesta comunitat de moneda digital, adreçada als estudiants.

Tècnicament, el Bitcoin consta de dos components, el bitcoin pròpiament dit o moneda,  i la cadena de blocs o protocol que va construint l'històric de les transaccions. "La criptomoneda o bitcoin  és el combustible amb què es va construint la cadena de blocs o blocschain ", va explicar Steinblock. Cada usuari forma part de la xarxa Bitcoin.

bitcoin2El bitcoin és un objecte que té un valor de mercat, que es caracteritza per no ser moneda de curs legal, que no està, ara per ara, regulat, que no és obligatori el seu ús, i que incorpora una sèrie d'avantatges, com ara ser de codi obert, de baix cost, sense barreres, resistent a avaries i atacs cibernètics, sense intermediaris, transparent,  i basada en la confiança entre els participants de la xarxa, etc. Una opció que, com va comentar Miquel Oliver:  "pot canviar el futur de com entenem l'economia".

A mig matí, de 12.30 a 14.00 hores, els participants van tenir l'oportunitat de practicar amb aquesta nova forma de pagament en la sessió Hands-on Bitcoin, a càrrec de Nèstor Pavón. Es va poder practicar amb una petita quantitat d'euros en Bitcoins,  gràcies a la col·laboració de l'empresa ATM Bitcoin Exchange i el patrocina d'Estrella Dam.

La UPF va ser la primera universitat de l'estat que va disposar d'un caixer Bitcoin al campus Poblenou, fruit de l'acord de col·laboració amb l'empresa catalana ATMs Bitcoin, amb l'objectiu d'impulsar l'experimentació i el debat sobre la moneda digital o criptomoneda.

Galeria de fotos de la lliço inaugural de l'Escola Superior Politècnica 2015

Created with flickr slideshow.