Vés enrere Les universitats catalanes, amb els refugiats

Les universitats catalanes, amb els refugiats

Les universitats membres de l’Associació Catalana d'Universitats Públiques organitzen el dimarts 13 d’octubre l’acte públic de presentació del comunicat a través del qual expressen el seu compromís de treballar conjuntament a favor del suport de les persones refugiades.
09.10.2015

Les universitats públiques catalanes, membres de l’Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), organitzen el dimarts 13 d’octubre l’acte públic de presentació del comunicat “Les Universitats catalanes, amb els refugiats” a través del qual expressen el seu compromís de treballar conjuntament a favor del suport de les persones refugiades.

Associació Catalana d'Universitats Públiques

L’acte comptarà amb la participació de diversos experts en matèria de conflictes, migració i refugiats, que debatran sobre la situació actual de les persones refugiades i del paper de les universitats catalanes davant d’aquesta realitat. Ricard Zapata, cap del Grup de Recerca Interdisciplinari en Immigració (GRITIM) de la UPF serà el moderador.

Primerament es farà públic el comunicat pel qual les universitats es comprometen a promoure i facilitar la implicació activa de les seves comunitats en les iniciatives i accions relacionades amb l’acollida de les persones refugiades que arribin o hagin arribat a Catalunya.

L’acte serà el tret de sortida d’un seguit d’accions de suport als refugiats que les universitats públiques catalanes duran a terme i que s’emmarcaran sota el concepte de "Universitats Refugi". Xerrades de sensibilització sobre el conflicte sirià, facilitar als nouvinguts l’accés a les activitats acadèmiques o articular espais i serveis específics per a donar resposta a les necessitats d’aquest col·lectiu són algunes de les accions previstes i que s’aniran fent públiques a la web de l'ACUP.

Programa de l'acte