Vés enrere Vine de Festa al Parc aquest cap de setmana

Vine de Festa al Parc aquest cap de setmana

El Parc de la Ciutadella celebra aquest cap de setmana, 14 i 15 de juny, la " Festa al Parc" en què desenes d'expositors i milers de persones s'hi aproparan per gaudir de la Festa de la Ciència, Tecnologia i Innovació. Hi participen els grups de recerca GTI i NETs del DTIC, entre altres.
13.06.2014

festa2El Parc de la Ciutadella celebra aquest cap de setmana, 14 i 15 de juny, la “ Festa al Parc”. Desenes d’expositors i milers de persones s’aproparan aquest any al parc de la Ciutadella per gaudir de la Festa de la Ciència, Tecnologia i Innovació.

Aquest gran esdeveniment és un punt de trobada entre els investigadors i els ciutadans per mostrar la importància de la recerca com a motor de canvi i desenvolupament del nostre país. El Parc de la Ciutadella esdevindrà un gran laboratori per descobrir la ciència, la tecnologia i la innovació.

Un Kit interactiu per crear sons amb el teu moviment

webgti_girlsEl Grup de Tecnologies Interactives (GTI ) del Departament de Tecnologies dela Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF,  investiga l’ús de tecnologies sensori-reactives per a dissenyar dispositius que estimulin el joc lliure físic, creatiu i social.

“A partir del kit, dissenyem objectes sense finalitat concreta, oberts a la interpretació. Objectes que estimulin la creativitat qui els utilitzin per trobar diferents usos personals, o crear noves activitats originals a partir del seu ús”, ha manifestat Andrea Rosales, membre del GTI.

Wearables Sounds es  un kit interactiu per crear sons amb el moviment de l’usuari. Genera una experiència sonora a partir del moviment del cos. Els  visitants podran provar aquests dispositius, triar el lloc i la posició preferida per ubicar el sensor, escollir el tema del so e imaginar lliurement què fer.

festa3 Taller obert d’iniciació a Arduino i XBee

Javier López, Luís Sanabria i  Jaume Barceló , investigadors del grup de recerca NETs del DTIC de la UPF, han organitzat un taller en què els participants (20 com a màxim) tindran una primera presa de contacte amb la plataforma de hardware lliure Arduino, de manera que puguin desenvolupar els seus primers projectes. També s’iniciaran amb les xarxes de sensors sense fils, amb la plataforma XBee.

I Concurs Escolab: Tinc una idea!

El dissabte 14 de juny, en el marc de la “Festa del Parc”, a les 17:30, a l'auditori de l'Institut Verdaguer es van lliurar els premis de la primera edició d’aquesta iniciativa: I Concurs Escolab: Tinc una idea! pretén incentivar als joves a adoptar una actitud creativa i a reflexionar sobre la possibilitat real de fer recerca i d’innovar, així com propiciar el diàleg i l’intercanvi d’idees entre la societat i el món de la recerca.

festa4El concurs té tres categories: 1r/2n d'ESO; 3r/4t d'ESO i cicle formatiu mitjà; i batxillerat i cicle formatiu superior.

La UPF ha format part del jurat que ha seleccionat els guanyadors segons l’originalitat, el grau d’innovació, el plantejament, els criteris ètics i la importància social de les més 524 idees presentades a concurs.

El Festival de Ciència, Tecnologia i Innovació  és una aposta de l’Ajuntament de Barcelona pe fer una ciutat més oberta i participativa envers la recerca i la innovació. Del 4 al 20 de juny el Festival inclourà tota una sèrie d’activitats per tal de donar a conèixer la feina que fan els científics i els enginyers a les universitats, als centres de recerca i tecnològics, i a les empreses de Barcelona.