Atrás UPFeina manté el nombre d'expositors, tot i la crisi

UPFeina manté el nombre d'expositors, tot i la crisi

UPFeina, la fira d'ocupació de la UPF, va obrir per setè any consecutiu les seves portes amb la voluntat de ser un punt de trobada entre empreses, institucions i futurs titulats de la Universitat.

15.11.2011

Tot i la crisi, enguany la fira es va presentar mantenint el nombre d'expositors respecte a l'any passat - cinquanta-quatre en total-, que es van reunir a la Universitat per tal de donar-se a conèixer i incorporar nous graduats a les seves files.

UPFeina va tenir lloc el 16 de novembre, entre les 10.00 i les 18.00 hores, a la sala d'exposicions, vestíbul i pati de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella, organitzada per l' Oficina d'Inserció Laboral (OIL) de la Universitat, i amb la col·laboració del Consell Social de la UPF i el patrocini de Banco Santander, Cuatrecasas, PricewaterhouseCoopers i La Vanguardia .

Com a novetat d'enguany, es va portar a terme un procés d'inscripció de tots els assistents, que permetrà a l'organització obtenir un perfil sociològic més acurat dels estudiants que acudeixen a la Fira.

Nous expositors i tota la oferta formativa del Grup UPF

La fira, que en l'actual context econòmic de recessió representa una molt bona oportunitat pels estudiants de la UPF per trobar la primera feina qualificada, ha comptat enguany amb la presència de noves companyies, com són Wolkswagen-Audi España, laboratoris Hartmann, Affinity Petcare, i Kraft Foods, al costat de les entitats ja habituals.

En aquesta edició, UPFeina va cedir l'estand solidari a Enginyeria sense Fronteres, una associació de cooperació per al desenvolupament multidisciplinari formada per professionals, docents i estudiants, que treballa per garantir l'accés universal al serveis bàsics, acompanyant el canvi social i l'enfortiment de les poblacions del Sud, respectant sempre les característiques culturals i tècniques.

Entre els expositors, hi van estar presents representats d'àmbits tan diversos com ara entitats financeres, companyies asseguradores, assessories fiscals i jurídiques, consultories, bufets d'advocats, o empreses dels sectors del tèxtil, productes estètics i de la llar, alimentació, esports, automòbil o de la indústria farmacèutica, entre d'altres.

D'altra banda, els estudiants que es van acostar al campus de la Ciutadella van poder trobar informació de tota la oferta formativa de cursos i estudis de grau i de postgrau de les entitats del Grup UPF següents: Universitat Pompeu Fabra, Barcelona GSE, Institut d'Educació Contínua (IDEC), Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI), Programa d'Ensenyament d'Idiomes (PEI), UPF Alumni, Institut Barcelona d'Estudis Internacionals (IBEI), i Porta 22, el portal de Barcelona Activa.

Ponències, col·loquis i presentacions corporatives

Paral·lelament a la fira, es van programar diverses activitats complementàries, com ara la ponència "Vols treballar a l'estranger?", a càrrec de professionals del Servei d'Ocupació de Catalunya; presentacions corporatives o un col·loqui sobre consultoria.

Cal destacar la presentació d'ACC10, del directori en línia de professionals especialitzats amb experiència internacional, a càrrec de Montse Mont, cap de la Unitat de Talent per a la Internacionalització. (17.30 hores, aula 40.S03 de l'edifici Roger de Llúria).