Atrás UPFeina, la primera fira d'ocupació

UPFeina, la primera fira d'ocupació

23.11.2005

La UPF va celebrar ahir 23 de novembre, al llarg de tota la jornada, la primera edició d' UPFeina, un fira d'ocupació que vol ser un punt de trobada entre els estudiants universitaris, els graduats, la Universitat i les empreses i institucions. Compta amb l'organització de l' Oficina d'Inserció Laboral (OIL) i l' Associació d'Antics Alumnes de la UPF, la col·laboració del Consell Social de la Universitat i el patrocini de Deloitte, Cuatrecasas, Telefónica, Grupo Santander i La Vanguardia .
upfeina1

L'acte d'inauguració oficial va tenir lloc al migdia a la sala de graus Albert Calsamiglia i va anar a càrrec de Josep Joan Moreso, rector de la UPF; Mercè Sala, presidenta del Consell Social de la UPF, i Joan Planas, president de l'Associació d'Antics Alumnes de la Universitat. Seguidament, Miquel Roca, advocat, president del consell d'administració del Bufet Roca Junyent Advocats Associats i professor de Dret Constitucional de la UPF, va pronunciar la conferència inaugural, sota el títol "El repte de la integració dels llicenciats en el món professional" (a la foto, d'esquerra a dreta: Miquel Roca, Josep Joan Moreso, Mercè Sala i Joan Planas).

Un marc de trobada

upfeina2

El Campus de la Ciutadella de la Universitat (sala d'exposicions i pati de l'edifici Roger de Llúria) va ser l'escenari del Fòrum d'empreses, en el qual una trentena d'empreses i institucions, interessades en incorporar nous professionals i futurs titulats universitaris, van habilitar els seus estands, entre les 10.00 i les 19.00 hores, per tal de realitzar tasques d'informació i promoció. Multinacionals de diferents sectors, bufets, auditores, consultores o entitats financeres, entre d'altres, van ser presents a les instal·lacions del campus.

UPFeina pretén facilitar la inserció laboral dels estudiants i dels graduats, que van tenir l'oportunitat de conèixer de prop el mercat laboral. El perfil propi dels graduats de la UPF, amb una bona formació acadèmica, capacitat d'anàlisi, aptitud per al treball en equip i coneixedors de les llengües estrangeres, els converteix en un col·lectiu amb un elevat potencial de desenvolupament professional, molt atractiu pels responsables de recursos humans de les diferents entitats.

Així, els visitants van poder interactuar de manera directa davant del món empresarial, presentar les seves candidatures i conèixer els aspectes més importants de les companyies, com ara la seva organització interna, cultura corporativa, programes d'incorporació de joves titulats, plans de carrera o perfils més sol·licitats.

Presentacions d'empreses

Al llarg de la jornada van tenir lloc un seguit de presentacions d'empreses, d'una durada aproximada de mitja hora cadascuna, programades entre les 10.30 i les 19.00 hores a l'aula 40.S02, a la planta baixa de l'edifici Roger de Llúria.

Aquestes sessions van anar adreçades preferentment a estudiants de titulacions concretes de la UPF, però l'assistència va ser oberta a tothom i gratuïta. Les empreses participants van poder fer una presentació exhaustiva del que són i del que ofereixen, i es va donar als assistents la possibilitat de formular preguntes i comentaris.