Vés enrere UPFeina celebra el seu desè aniversari amb rècord d'entitats participants

UPFeina celebra el seu desè aniversari amb rècord d'entitats participants

Hi han estat presents 45 empreses i 14 institucions, que enguany han estrenat nou escenari, el pati de l'edifici Roger de Llúria. La fira d'ocupació ha inclòs una xerrada de Francesc Arbiol, Territory Manager de LinkedIn Espanya, i un taller d'emprenedoria social.
12.11.2014

Imatge general del pati de Roger de LlúriaUPFeina, un punt de trobada per estudiants i graduats que volen incorporar-se al món laboral i les empreses i institucions que busquen nous professionals titulats, ha celebrat la seva desena edició amb més entitats participants que mai i amb un programa farcit d'activitats.

La fira d'ocupació de la UPF ha tingut lloc el 12 de novembre, entre les 9.00 i les 18.00 hores, ubicada en un nou espai dins delcampus de la Ciutadella: el pati de l'edifici Roger de Llúria, que permet nous formats de participació.

Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció, valora la importància d'UPFeina: "Una fira d'aquest estil la fan molt poques universitats, i públiques encara menys. Que tingui deu anys d'història ens demostra que val molt la pena per als estudiants i les empreses. Enguany hi ha més entitats que mai, i això vol dir que en treuen profit, tant els uns com els altres".

Dues assistents a la fira visiten un estand UPFeina ha aplegat 59 entitats en total (set més que l'edició anterior): 45 empreses de diferents sectors, entre elles tres d'estrangeres, i 14 institucions, que han estat en exposició entre les 10.30 i les 18.00 h. L'activitat de la fira ha començat a les 9.00 h, amb una elevator-pitch, unes micropresentacions perquè les empreses participants es donin a conèixer.

Entre les empreses, han destacat set novetats: Bundó Display (una pime catalana d'expositors que s'està expandint internacionalment); Celgene (del sector de Ciències de la Salut), Edu Consultancy Services, OVB, Tyba, i dues d'estrangeres, que s'afegeixen a First Derivates, que ja va venir l'any passat: Netcentric Ibérica i King: aquesta darrera és la companyia més gran en desenvolupament de jocs per a webs, mòbils i Facebook.

El pati de Roger de Llúria es va omplir de gent durant tot el dia Quant a les institucions, hi ha hagut estands del Grup UPF (entre els quals els de la UPF, UPF Alumni, la Unitat d'Innovació - UPF Business Shuttle, la Barcelona GSE, ESCI, IDEC-UPF/BSM, Idiomes UPF, l'IBEI), Barcelonaactiva, Acció i estands solidaris (Amics de la Get Gran, Creu Roja).

Juan Manuel Quiñonero, estudiant d'ADE, valora positivament la seva visita a UPFeina: "Els estudiants ens podem acostar a les empreses, preguntar els nostres dubtes, i a la vegada, les empreses troben estudiants interessats a aprendre i a apropar-se a un sector".

Núria Jurado, que cursa quart de Dret, deixa ben clars els seus objectius: "De la visita a la fira n'espero sortir amb alguna estada de pràctiques concretada". Quant al seu futur professional, assenyala que "estaria molt contenta d'entrar en alguns dels despatxos d'advocats presents a la fira, ja que es troben entre els més prestigiosos de la ciutat i seria molt interessant poder treballar per ells".

Principals activitats

Francesc Arbiol durant la seva xerrada Algunes de les activitats més destacades del programa d'enguany, han estat una xerrada de Francesc Arbiol, Territory Manager de LinkedIn Espanya, centrada en la importància de la imatge 2.0 i de les competències professionals, i que ha permès als assistents acostar-se a la xarxa professional més important del món, amb més de 330 milions d'usuaris; o un taller d'emprenedoria social per conèixer les eines necessàries per emprendre col·lectivament.

Al llarg de tot el dia s'han celebrat sessions de speed-networking talent (trobades de curta durada entre empreses i estudiants i graduats), on han participat un 30% més d'empreses que l'any passat. Juan Manuel Quiñonero es mostra satisfet d'haver fet entrevistes a través d'aquest sistema: "Amb deu minuts pots resoldre personalment els teus dubtes, et responen amb naturalitat, i això fa que acabis satisfet de l'experiència".

Presentacions corporatives, o una sessió informativa sobre viure estudiar a l'estranger (s'ha parlat del programa Erasmus pràctiques i del directori de professionals en línia d'Acció), han completat el programa de la Fira, patrocinada per Ernst & Young, Janssen i La Vanguardia.

Galeria d'imatges publicades a Flickr

Created with flickr slideshow.