Vés enrere UPF Ràdio participa en un projecte radiofònic internacional centrat en la Unió Europea

Youth Euro Stance, que compta amb finançament europeu i està coordinat per Radio Campus France, té com a objectiu donar a conèixer les institucions de la UE i el concepte de ciutadania europea. Hi prendran part emissores de França, Itàlia, Espanya, Portugal i Alemanya.
08.09.2015

El projecte Youth Euro Stance, coordinat per Radio Campus France, compta amb finançament europeu i la participació de les divuit emissores de l'Associació de Ràdios Universitàries d'Espanya (ARU), entre les quals es troba UPF Ràdio. També hi participen emissores de França, Itàlia, Portugal i Alemanya. Té com a objectiu la realització d'un espai radiofònic mensual centrat en la Unió Europea, les seves institucions i el concepte de ciutadania europea a través de la creació d'una xarxa de treball internacional.

Logotip d'EurophonicaEl programa, titulat Europhonica, es realitzarà des del Parlament Europeu per estudiants universitaris de l'àmbit de la coomunicació de les diferents emissores universitàries participants. Tindrà una durada d'una hora i entre els seus continguts inclourà entrevistes a eurodiputats, així com cròniques i reportatges per donar a conèixer el paper de les institucions europees i dels seus membres. D'aquesta manera, s'abordaran temes com els 30 anys d'Espanya en la UE, la sobirania nacional en el context europeu, els joves davant l'Europa del segle XXI, les polítiques econòmiques o l'Europa multicultural.

Europhonica s'emetrà entre setembre del 2015 i febrer del 2016 a través de les emissores que integren ARU un dijous al mes a partir de les 12.00 hores. El primer programa serà demà 10 de setembre i se centrarà en el tractat d'adhesió d'Espanya a la Unió Europea 30 anys després. A més a més, inclourà un reportatge sobre la ciutat d'Estrasburg, la seu de la UE en aquesta ciutat i entrevistes a parlamentaris. En aquesta ocasió el programa estarà produït i realitzat per representants d'Onda Campus, Radio UEM i Inforadio.

Estudi de ràdio al campus del Poblenou de la UPFJosep Maria Palau, professor del Departament de Comunicació i director d'UPF Ràdio ha explicat que "el nostre equip d'estudiants es farà càrrec de l'emissió de gener, centrant-se en el tema l'Europa multicultural". Ha afegit que "l'experiència serà una gran ocasió per als estudiants per conèixer i divulgar el funcionament de les institucions comunes, acomplint d'aquesta manera una doble funció pedagògica: la dels propis alumnes i l'encarada a la seva audiència".

En el projecte, a banda de l'ARU, hi prenen part RADUNI, la xarxa italiana d'emissores de ràdio estudiantils i universitàries; RUA FM, una de les principals ràdios universitàries de Portugal, i emissores d'Alemanya. En resum, Europhonica implica al voltant d'un centenar de ràdios universitàries i estudiantils. Totes les informacions i continguts produïts pels diferents equips estaran disponibles en la web multilingüe Europhonica, que es convertirà en punt de referència d'aquesta xarxa internacional, amb les últimes notícies, articles i contingut multimèdia.