Vés enrere Universitaris nord-americans i canadencs es prepararan a la UPF per estudiar Dret

L'UPF Study Abroad Programme i la Facultat de Dret oferiran el curs vinent l'UPF Legal Studies Programme, una iniciativa pionera a Espanya i a Europa al ser concebuda com un "Pre-Law" creat específicament per la universitat d'acollida i fet a mida per als seus destinataris.
28.07.2010

estudiants del programa d'Estudis per a Estrangers al camups de la UPF L'UPF Study Abroad Programme (el programa d'Estudis per a Estrangers de la UPF) i la Facultat de Dret han organitzat per al primer semestre del curs 2010-2011 l' UPF Legal Studies Programme, pensat com a introducció als estudis universitaris de postgrau en l'àmbit jurídic als Estats Units i al Canadà.

Adreçat especialment als estudiants de grau d'aquests dos països que visitaran la UPF el curs vinent en el marc del Programa d'Estudis per a Estrangers de la Universitat, es tracta del primer programa que es fa a Espanya i a Europa concebut específicament com el que a Nord-amèrica es coneix com a " Pre-Law", dissenyat i promogut exclusivament a iniciativa de la universitat d'acollida (la UPF en aquest cas), i fet a mida per als estudiants destinataris.

Els estudiants participants en aquest "honours program" han superat un rigorós procés de selecció: tots ells han aconseguit una nota de tall molt alta (3,3 sobre 4), i per tant, el seu rendiment acadèmic és elevat. Provenen d'estudis universitaris diferents, però amb l'objectiu comú de seguir estudis de postgrau relacionats amb l'àmbit jurídic, com ara Dret o Relacions Internacionals.

El programa, que té la voluntat de proporcionar una formació acadèmica inicial i coneixements bàsics des d'una perspectiva global, se centrarà sobretot en el dret europeu i internacional, el dret comparatiu i el dret privat. Els matriculats abordaran aquestes disciplines en un context internacional, sota el segell de qualitat i rigor de la Facultat de Dret de la UPF.

Estructura, durada i continguts

El Legal Studies Programme constarà d'una part obligatòria bàsica, formada per dos cursos fets a mida (entre els quals hauran d'escollir-ne un), en què exclusivament podran prendre part els matriculats en el programa; i una part opcional, que inclourà cursos centrats en aspectes jurídics més concrets (i que també podran cursar altres estudiants del Programa d'Estudis per a Estrangers).

D'altra banda, els estudiants tindran l'opció de cursar matèries reglades dins de la pròpia titulació en Dret -sempre sota supervisió acadèmica-, fet que els donarà l'oportunitat de barrejar-se amb els estudiants de la UPF i involucrar-se en la vida acadèmica de la Universitat. La durada bàsica del programa serà de 15 setmanes, entre els mesos de gener i abril del 2011, tot i que hi haurà la possibilitat d'ampliació durant el tercer trimestre (fins a finals de juny).

Les principals matèries que es tractaran, i que s'impartiran en castellà i anglès a càrrec de reconeguts professors de la UPF, seran les següents: organitzacions econòmiques, dret comparatiu, sistema criminal de justícia, història europea del segle XX, el dret a la Unió Europea, els drets humans, institucions bàsiques en dret privat, dret internacional públic i terrorisme.

Amb tots aquests continguts es pretén proporcionar als estudiants una introducció a l'ordenament jurídic internacional, mostrar-los les característiques més rellevants de les cultures jurídiques occidentals i les seves principals institucions, i donar-los a conèixer les habilitats i els mètodes de raonament utilitzats en dret.